Публікація:
Дихальні вправи як засіб покращення здоров’я студентів спеціальної медичної групи

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Автори

Вольчинський, А. Я.
Касарда, О. З.
Малімон, О. О.
Мазурчук, О. Т.
Герасимюк, П. П.

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

У статті розглянуто питання поліпшення здоров’я учасників освітнього процесу закладів вищої освіти, які відносяться до спеціальної медичної групи. Цей контингент вимагає уважного ставлення до себе з боку науково-педагогічних працівників сфери фізичної культури. Передусім необхідне використання відповідних засобів і методів у процесі навчальних занять із фізичного виховання. Для покращення функціонального стану організму досить ефективними є дихальні вправи. Встановлено, що під час дихальної гімнастики організм насичується киснем, поліпшується кровообіг, прискорюються обмінні процеси, стабілізується емоційний стан, зміцнюється імунітет. Дихальні вправи використовуються при лікуванні хвороб органів дихання, серцево-судинних захворювань, нервової системи, опорно-рухового апарату і, навіть, для позбавлення надлишкової маси тіла. Вміле їх використання поліпшує та активізує функцію зовнішнього дихання, сприяє швидшому її відновленню після фізичних навантажень. Як висновок зазначається, що за допомогою дихальних вправ можна суттєво поліпшити життєздатність організму.
The article deals with the improvement of the health of participants in the educational process of higher education institutions, which are a special medical group for health reasons. This contingent requires careful attitude towards itself by scientific and pedagogical workers of the field of physical culture. First of all, the use of appropriate tools and methods in the process of training in physical education is required. The purpose of the study is to theoretically substantiate the effectiveness of the impact of breathing exercises on the physiological state of the body of students of a special medical group. Methods: theoretical analysis and generalization of literary sources and monitoring of the Internet; psychological and pedagogical observations; Practical experience. Results. Respiratory exercises are quite effective to improve the functional state of the body. It is established that during respiratory gymnastics, the body is saturated with oxygen, improves blood circulation, accelerates metabolic processes, stabilizes emotional state, and strengthens immunity. Breathing exercises are used in the treatment of respiratory diseases, cardiovascular diseases, nervous system, and musculoskeletal system. Skillful use improves and activates the function of external respiration, promotes its recovery faster after physical activity. As a conclusion, it is noted that at the stage of today, research aimed at finding and using the most effective means and methods of physical education with the category of students who have health problems.

Опис

Ключові слова

студенти, здоров’я, фізичне виховання, дихальні вправи, students, health, physical education, breathing exercises

Бібліографічний опис

Дихальні вправи як засіб покращення здоров’я студентів спеціальної медичної групи / А. Я. Вольчинський, О. З. Касарда, О. О. Малімон, О. Т. Мазурчук, П. Г. Герасимюк // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наукових праць / За ред. О. В. Тимошенка. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2025. – Вип. 7 (194). – С. 62-66.

Зібрання

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By