Публікація: Особливості управління конкурентоспроможністю дитячо-юнацьких спортивних шкіл з неолімпійських видів спорту
Вантажиться...
Дата
Автори
Середа, Н. В.
Голян, М. В.
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Анотація
У статті наведено результати проведеного дослідження у дитячо-юнацьких спортивних школах де
культивуються неолімпійські види спорту. Охарактеризовано особливості управління конкурентоспроможністю ДЮСШ
з неолімпійських видів спорту у сучасних ринкових умовах з використанням маркетингових методик. Встановлено, що
використання маркетингу при управління конкурентоспроможністю спортивними школами з неолімпійських видів спорту
сприятиме зростанню іміджу неолімпійських видів спорту (45 %) та збільшенню тих, хто займається неолімпійськими
видами спорту (28 %).
Characteristics of the competitiveness management of youth sports school on non-Olympic sports in modern market conditions with the use of marketing techniques are characterized. Certainly, the use of marketing in the management of competitiveness by sports schools in non-Olympic sports contributes to the formation of a positive image of non-Olympic sports (45%) and an increase in the contingent of non-Olympic sports (28%). It was revealed that to increase the competitiveness of non- Olympic sports it is necessary to update the material and technical base (35%) and introduce innovative technologies into the organizational and management activities of sports schools in non-Olympic sports (24%). Based on the results of the conducted studies, it was revealed that a systematic analysis of existing and potential consumers is related to the features of competitiveness management of the youth sports school in non-Olympic sports; optimization of the management system of the youth sports school on the issues of non-Olympic sports and activation of marketing activities.
Characteristics of the competitiveness management of youth sports school on non-Olympic sports in modern market conditions with the use of marketing techniques are characterized. Certainly, the use of marketing in the management of competitiveness by sports schools in non-Olympic sports contributes to the formation of a positive image of non-Olympic sports (45%) and an increase in the contingent of non-Olympic sports (28%). It was revealed that to increase the competitiveness of non- Olympic sports it is necessary to update the material and technical base (35%) and introduce innovative technologies into the organizational and management activities of sports schools in non-Olympic sports (24%). Based on the results of the conducted studies, it was revealed that a systematic analysis of existing and potential consumers is related to the features of competitiveness management of the youth sports school in non-Olympic sports; optimization of the management system of the youth sports school on the issues of non-Olympic sports and activation of marketing activities.
Опис
Ключові слова
спортивні школи, неолімпійські види спорту, конкуренція, конкурентоспроможність, маркетинг, sports schools, non-Olympic sports, competition, competitiveness, marketing
Бібліографічний опис
Середа, Н. В. Особливості управління конкурентоспроможністю дитячо-юнацьких спортивних шкіл з неолімпійських видів спорту / Н. В. Середа, М. В. Голян // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 2 (96). - С. 81-84.
