Публікація:
Динаміка розвитку рухових якостей курсантів-розвідників у процесі занять засобами високоінтенсивних інтервальних тренувань

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Автори

Родіонов, М. О.

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

У статті висвітлено результати емпіричного дослідження, присвяченого оцінці стану та динаміки розвитку рухових якостей курсантів-розвідників у процесі занять засобами високоінтенсивних інтервальних тренувань (ВІІТ). Дослідження проводилося у Військовій академії (м. Одеса) і охоплювало 158 курсантів, розподілених на три групи залежно від рівня залученості до різних форм фізичної активності. Група №1 систематично виконувала комплекс вправ ВІІТ, група №2 відвідувала інші спортивні секції, а група №3 займалася лише у межах обов’язкових занять з фізичної підготовки. Оцінювання проводилося за комплексом тестів, що включали: підтягування, підйом переворотом і силою на перекладині, біг на 3 км, ривок гирі 24 кг, біг на 100 м. Протягом 4-х років навчання спостерігалося достовірне покращення показників у всіх групах, проте найбільший приріст фіксувався в групі №1: у вправах на силу – до +7,7 разів; у витривалості – до +52 разів (ривок гирі); у швидкості – покращення на 1,3 с у бігу на 100 м. Статистичний аналіз підтвердив перевагу систематичного використання ВІІТ порівняно з іншими режимами рухової активності. Отримані результати засвідчують ефективність ВІІТ як інтегрованого засобу розвитку основних рухових якостей курсантів, необхідних для виконання спеціальних завдань у рамках професійної діяльності військовослужбовця. Прикладне значення дослідження полягає в можливості впровадження адаптованих програм ВІІТ до освітнього процесу з фізичного виховання у ВВНЗ з метою підвищення боєготовності, функціональної витривалості та фізичної стійкості майбутніх офіцерів Збройних Сил України.
The article presents the results of an empirical study aimed at evaluating the state and dynamics of motor qualities development in reconnaissance cadets through high-intensity interval training (HIIT). The research was conducted at the Military Academy (Odesa) and involved 158 cadets divided into three groups based on their level of involvement in different forms of physical activity. Group №1 systematically performed a set of HIIT exercises, Group №2 attended other sports sections, while Group №3 participated only in mandatory physical training sessions. Assessment was carried out using a set of physical tests, including pull-ups, upward circles and muscle-ups on the bar, 3 km run, 24 kg kettlebell snatch, and 100-meter sprint. Over the course of four academic years, all groups showed performance improvements; however, Group №1 demonstrated the highest growth: strength exercises improved by up to +7.7 repetitions, endurance (kettlebell snatch) by up to +52 reps, and speed (100 m sprint) improved by 1.3 seconds. Statistical analysis confirmed the advantage of systematic HIIT use over other physical activity regimes. The obtained results prove the effectiveness of HIIT as an integrated tool for developing essential physical qualities required for fulfilling specialized tasks in military service. The practical significance of the study lies in the potential implementation of adapted HIIT programs into the training process of military higher education institutions to improve combat readiness, functional endurance, and physical resilience of future officers of the Armed Forces of Ukraine.

Опис

Ключові слова

фізична підготовка, ВІІТ, курсанти, рухові якості, physical training, HIIT, cadets, motor qualities

Бібліографічний опис

Родіонов, М. О. Динаміка розвитку рухових якостей курсантів-розвідників у процесі занять засобами високоінтенсивних інтервальних тренувань / М. О. Родіонов // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наукових праць / За ред. О. В. Тимошенка. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2025. – Вип. 5 (192). – С. 137-140.

Зібрання

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By