Публікація: Необіхевіоризм як соціально- філософська модель освіти, «технології поведінки» і суспільного управління
Вантажиться...
Файли
Дата
Автори
Зінченко, В.
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Видавництво "Майстер-клас"
Анотація
У статті аналізуються ідеї філософії освіти та виховання необіхевіоризму. Необіхевіоризм розглядається як світоглядна й теоретико-практична модель суспільного управління. Необіхевіоризм формує технократичний підхід до освіти та виховання, методи модифікації поведінки для здійснення адаптації особистості до соціальної системи. Відповідальність особистості ототожнюється технократичним мисленням із слухняністю, підкоренням. Освіта й виховання в необіхевіоризмі повинні нести функцію передачі пануючих цінностей, які мають пристосувати особистість до ідеології і стандартів інститутів суспільства. Звертається увага на те, що в технократичних концепціях освіти і виховання іноді орієнтація на ціннісний підхід до вчинків і явищ підмінюється вимогами адаптації особистості до існуючих політичних, ідеологічних і моральних норм.
Опис
Ключові слова
необіхевіоризм, модель освіти, суспільне управління, neo-behaviourism, model of education, public management
Бібліографічний опис
Зінченко В. Необіхевіоризм як соціально- філософська модель освіти, «технології поведінки» і суспільного управління / В. Зінченко // Філософія освіти. - Київ: Майстер-клас, 2007, №1(6). - С. 108-117
