Публікація:
Зв’язок між антропометричними параметрами та показниками моторного контролю у дітей віком 4 роки

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Автори

Миценко, Є. В.

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

Метою нашого дослідження є оцінка звʼязку між основними антропометричними параметрами та моторним контролем у дітей віком 4 роки. Ми прагнемо вияснити характер такого зв’язку, та шляхи можливого застосування даних про нього в ході моделювання моторного профілю дітей віком 4 роки. Все це має сприяти виявленню особливих освітніх потреб, пов’язаних із фізичним розвитком, і розробці індивідуалізованих програм педагогічної підтримки. У практичній частині дослідженні вивчався зв’язок між зростом у сантиметрах і масою тіла у кілограмах з одного боку та рядом показників моторики і когнітивних здібностей з іншого. Встановлено, що як маса тіла так і зріст дитини, мають ряд вірогідних зв’язків із показниками, що характеризують рівень розвитку моторного контролю, невербального інтелекту та експресивного мовлення. Виявлено значний звʼязок між механізмами сенсорних корекцій в процесі рухової активності у дітей 4 років, та їх антропометричними параметрами, що підтверджує необхідність індивідуалізованого підходу в інклюзивній освіті. Наші дані можуть бути використані у роботі інклюзивних ресурсних центрів для виявлення у дітей особливих освітніх потреб пов’язаних із фізичним розвитком, як це передбачено нормативними документами закладів такого типу.
The purpose of our study is to evaluate the relationship between basic anthropometric parameters and motor control in 4-year-old children. We aim to clarify the nature of this relationship and explore possible ways to apply data about it in modeling the motor profile of 4-year-old children. This should contribute to identifying special educational needs related to physical development and designing individualized pedagogical support programs. Based on an analysis of the current state of the issue, it has been established that existing tools for assessing psychomotor development only partially address the problem of formulating a substantiated conclusion regarding the need for additional pedagogical support for a child in an educational environment. In the practical part of the study, the relationship between height in centimeters and body weight in kilograms, on the one hand, and a range of motor and cognitive ability indicators, on the other, was examined. It was found that both body weight and height of a child exhibit several significant correlations with indicators characterizing the level of motor control development, nonverbal intelligence, and expressive speech. A notable connection was identified between the mechanisms of sensory corrections in 4-year-old children and their anthropometric parameters, confirming the need for an individualized approach in inclusive education. Our data can be used in the work of Inclusive Resource Centers to identify special educational needs related to physical development, as stipulated by regulatory documents.

Опис

Ключові слова

розлади розвитку, оцінка рівня моторного контролю, антропометричні параметри, developmental disorders, motor control assessment, anthropometric parameters

Бібліографічний опис

Миценко, Є. В. Зв’язок між антропометричними параметрами та показниками моторного контролю у дітей віком 4 роки / Є. В. Миценко // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наукових праць / За ред. О. В. Тимошенка. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2025. – Вип. 5 (192). – С. 106-109.

Зібрання

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By