Наукові праці Природничого факультету
Permanent URI for this collectionhttps://enpuir.udu.edu.ua/handle/123456789/1805
Browse
Browsing Наукові праці Природничого факультету by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 732
- Results Per Page
- Sort Options
Item Ознайомлення учнів з історичним минулим як засіб формування національної самосвідомості молоді(Вид-во Україна-Віта, 1996-10-08) Кокіна (Орлова), Ольга ВолодимирівнаВ статті подано матеріал щодо формування у молоді національної самосвідомості на прикладі вивчення історії науки, зокрема історії і становлення та розвитку ботанічних садів України. Історія української науки не може розвиватися без урахування і осмислення минулого. Вона, безумвоно, пов'язана з формуванням у молоді національної самосвідомості, її наукового світогляду. Однією з складових історії науки є відомості про становлення та розвиток ботанічних садів.Item Періодизація розвитку методики біології в Україні(2000) Мороз, Іван; Скиба, Марія МихайлівнаУ процесі дослідження історії методики навчання біології однією з найскладніших проблем є її періодизація. Вона дає змогу виявити структурні особливості науки, закономірності розвитку її цілей, завдань, ідей, теорій, методів, концепцій, рушійні сили, зв’язок з іншими науками і на основі цього зробити певні узагальнення. У статті здійснено спробу виокремити періоди в становленні і розвитку методики навчання біології в Україні з кінця ХVІ до кінця ХХ ст. Схарактеризовано 2 періоди: 1. Розвиток методики викладання біології як науки у роки педагогічного пошуку, відродження української школи і педагогіки (20-і – початок 30-х років ХХ ст.). 2. Розвиток методики викладання біології у 30-х роках XX ст. у період ліквідації національної системи освіти та уніфікації її із загальносоюзною.Item Кровоносні судини, ренін-ангіотензинова система та артеріальні гіпертензії(Муар, 2000) Сіренко, Ю. М.; Плиска, О. І.; Лазоришинець, В. В.; Книшов, Г. В.Розглянуті основні фізіологічні механізми функціонування серцево-судинної системи, сучасний стан ренін-ангіотензинової системи взагалі та їЇ локальних підсистем. Усе це подано під кутом розвитку гіпертензивних станів в організмі та сучасних методів їх лікування. Монографія допоможе не тільки зрозуміти усю велич і роль РАС у функціонуванні різних систем зрганізму, розвитку його багатьох патологічних станів, але і поновити свої знання в областях фізіології, патофізіології та фармакології серцево- судинної системи. Вона може бути корисною для студентів старших курсів медичних факультетів, лікарів терапевтичного профілів - особливо для кардіологів та інших.Item Елементи інтегративного підходу до викладання біології в комплексних програмах 20-х – початку 30-х рр. ХХ ст.(НПУ ім. М.П.Драгоманова, 2000) Скиба, Марія МихайлівнаПроаналізовано викладання біології в Україні за комплексними програмами в 20-х - на початку 30-х рр. ХХ століття. Розкрито зміст, принципи побудови програм, вказані їх позитивні риси і недоліки. Акцентовано увагу на елементах інтегративного походу у викладанні біології і на досягненнях в процесі викладання (активне впровадження дослідницького методу, екскурсій, лабораторних і практичних робіт, елементів краєзнавства, міжпредметних зв'язків).Item Екологічна складова діяльнісного підходу у розвитку особистості у сучасному світі(НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2000) Яременко, Олена ОлександрівнаАвтор розглядає шляхи подолання екологічних труднощів через перебудови еологічної діяльності особистості у бік свідомого, самостійного та творчого світогляду.Item Соціалізуючі компоненти в системі екокультури(НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2000) Яременко, Олена ОлександрівнаВ статті розкриваються деякі особливості екопросвіти та виховання. Розглядаются основні компоненти в системі екокультури, які сприяють формуванню, вихованню та розвитку особистості.Item Проблема екокультурної діяльності як одного з аспектів підвищення якості життя(Логос, 2001) Яременко, Олена ОлександрівнаСтаття розглядає проблему екокультурної діяльності як імпульсу для розвитку загальних інтересів, умінь та навичок, для задоволення потреб особистості у розвитку, для покращення якості життя, шляхом розширення соціального досіду індивіду.Item Экологический аспект волонтерского движения зарубежом(НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2001) Яременко, Олена ОлександрівнаСтаття розкриває важливість використання навколишнього середовища як об"єкту для творчої роботи молоді. Це дозволяє вирішувати не лише просвітницькі завдання, а й виховні, що є цінним й для волонтерського руху.Item Роль екокультурної діяльності як важливого елементу екоосвіти у соціалізації особистості молоді(Київ, Логос, 2001) Яременко, Олена ОлександрівнаАвтор рoзглядає соціальне середовище, яке формує людину через засвоєння соціальних, історично усталених видів та форм діяльності. Власна активна діяльність людини є необхідною умовою виховного процесу, а одним з її видів є екокультурна діяльність.Item Формування біологічних понять в умовах групового навчання школярів(2001) Цуруль, О. А.У статті досліджується проблема формування в учнів основної школи біологічних понять. На прикладі поняття "паразитизм" розкрито методику формування біологічних понять в умовах групового навчання.Item Екоосвіта та екодіяльність у формуванні особистості вчителя("Науковий світ", 2001) Яременко, Олена ОлександрівнаСтаття присвячена проблемі формування особистості вчителя через залучення до особливого виду діяльності: екокультурної діяльності. Підкреслюється необхідність залучати усі три сфери розвитку людини: когнітивну, афективну та поведінкову й задачі освіти поділити на три відповідні групи.Item Еколого-педагогічний аспект у деяких зарубіжних концепціях дозвілля(НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2001) Яременко, Олена ОлександрівнаАвтор розглядає зарубіжні концепції навчання та виховання через дозвілля, адже чим різноманітніше дозвіллєва діяльність, тим глибший та повніший вплив вона має на різні грані особистості. Стаття описує один з видів дозвіллєвої діяльності - взаємодію зі світом природи та її психолого-педагогічний потенціал.Item Еколого-педагогічний аспект у деяких концепціях дозвілля(НТТУ "КПІ", 2001) Яременко, Олена ОлександрівнаАвтор зазначає, що дозвілля є відображенням властивості людини мати свій внутрішній світ. Педагогіка дозвілля - це перебудова в самій людині і дуже великий потенціал в цьому має світ природи.Item Використання декоративних властивостей дендрофлори території школи в процесі викладання біології(Вид-во Полтавського ДПУ ім. В. Г. Короленка, 2001) Кокіна (Орлова), Ольга Володимирівна; Настека, Тетяна МиколаївнаВ статті розкрито завдання щодо використання декоративних властивостей дендрофлори школи вчителем біології в навчально-виховному процесі, наведено приклади, подано список рекомендованих рослин тощо. Використовуючи дендрофлору школи вчитель біології може закласти парково-декоративну ділянку, яка стане чудовим асистеном в його навчально-виховній діяльності починаючи з вивчення живої та неживої природи і життєвих форм в початковій школі та закінчуючи питанням загально-біологічного змісту випускних класів.Item Види та форми екологічної позааудиторної діяльності як засіб оптимізації розвитку особистості студентів у країнах Західної Європи(Академія ДПС України, 2001) Яременко, Олена ОлександрівнаСтаття підкреслює важливість екологізації моральної свідомості та поведінки. Висвітлюється західноєвропейський підхід до розробки змісту екоосвіти, в яку входять основні групи знань та умінь.Item Використання ботанічних садів в навчально-методичній роботі вчителя біології(Видавництво "Terra м. Полтава", 2001-09-25) Кокіна (Орлова), Ольга ВолодимирівнаВ статті висвітлено навчально-виховну роль ботанічних садів у формуванні наукового світогляду учнів при вивченні біології в школіItem Соціально-педагогічна сутність екокультурної діяльності(Київ, Логос, 2002) Яременко, Олена ОлександрівнаВ статті розкриваються деякі аспекти екокултурної діяльності, які роблять її важливим соціально-педагогічним процессом та допомагають подільшому психологічному розвитку особистості, задоволення її потреб.Item Соціально-оздоровча рекреація людини засобами природи (зарубіжний досвід)(НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2002) Яременко, Олена ОлександрівнаАвтор зазначає, що активний підхід до здоров"я людини починається з активного підходу до життя і включає значні зміни у звичках людей та доцільному використанню їх вільного часу. Саме цим завданням займаються багаточисленні екологічні агенції Західної Європи.Item Екоосвіта як одна з умов виховання молоді(НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2002) Яременко, Олена ОлександрівнаВ статті підкреслюється, що виховання творчої особистості молоді спонукає педагогів до пошуків нестандартних форм виховання та індивідуального підходу до особистості. Однією з таких форм є екологічна освіта, яка формує у людини свідоме сприйняття оточучого природного середовища через ідею національного паркуItem Об’єкти тестового контролю та основні типи тестових завдань з читання(ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2002-02-01) Запара, Валентина МиколаївнаСтуденти повинні вміти прочитати і зрозуміти основний зміст тексту, вміти вибирати та використовувати матеріал тексту відповідно до конкретних комунікативних завдань, визначати значення слів за контекстом, за словотворчими елементами, за аналогією з рідною мовою, вибрати правильну відповідь із запропонованих варіантів (множинний вибір), зіставити прочитану інформацію з даними в завданні реченнями, заповнити пропуски потрібними за змістом словами, встановлювати послідовність подій і фактів, скласти план до прочитаного тексту, вміти робити висновки з прочитаного. Накопичення нового лексичного матеріалу на кожному практичному занятті створює позитивну мотивацію, викликає інтерес та спонукає студентів до формування власних думок, міркувань, висновків, спостережень тощо.