Випуск 112
Permanent URI for this collectionhttps://enpuir.udu.edu.ua/handle/123456789/9795
Browse
Recent Submissions
Item Доцільність та перспективи сучасного застосування принципу ненасилля у відповідності до засад діяльності школи Саммерхілл(Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2013) Муравська, С. М.У статті зроблена спроба розкрити доцільність та перспективи сучасного застосування принципу ненасилля відповідно до засад діяльності школи Саммерхілл. У процесі дослідження було встановлено, що з педагогіки ненасилля О. С. Нілла було б доцільним використати такі ідеї у роботі освітніх закладів в Україні: ідею участі вихованців в учнівському самоврядуванні, створення умов для всебічного, гармонійного розвитку особистості, ідею поваги прав та інтересів дитини, ідею прояву любові, розуміння та схвалення педагогами та батьками, ідею створення умов для дитячої гри.Item Особливості підготовки соціальних педагогів до соціально-правового захисту населення: проблеми формування професійного становлення(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013) Ковчина, І. М.У статті розглядаються актуальні питання розвитку підготовки соціальних педагогів до соціально-правового захисту населення та формування їх особистості як професіоналів. Подаються складові поняття: особистість– вивчення її взаємозв’язків, оточуючого середовища, соціального статусу, правової спрямованості з науковою, навчальною, виховною і практичною метою; професійне становлення(зрілість) – освіта, духовне обличчя людини, що є надбанням її культурного кола, а також процес виховання, самовиховання, впливу.Item Виховання крізь призму педагогічних поглядів митрополита Андрея Шептицького(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013) Кекош, О. М.Досліджено головні ідеї просвітницької діяльності митрополита Андрея Шептицького, та обґрунтовано їх актуальність сьогодні у діяльності сучасних душпастирів. Застосовано синтетично-аналітичний метод і розкрито методологію виховання у творах митрополита Андрея Шептицького. Досліджено актуальне питання виховання дітей та молоді на основі християнських цінностей. Зроблено узагальнення, які сприятимуть подоланню стереотипів педагогічного мислення, творчому використанню історичного вітчизняного освітнього досвіду в сучасних умовах перебудови українського шкільництва, зокрема, у вирішенні окремих соціальних проблем й організації позаурочної та позашкільної виховної роботи в середніх школах, спрямованої на моральне виховання учнів.Item Підготовка учителів технологій до формування в старшокласників орієнтації на досягнення життєвого успіху(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013) Гріднєва, О. С.В статті визначено мету навчально-виховної системи, яка реалізується у спільній діяльності старшокласника та вчителя в ході взаємовідносин співробітництва та обгрунтовано загальні принципи організації підготовки майбутніх учителів технологій до формування в старшокласників орієнтації на досягнення життєвого успіху.Item Регіоналізація етнокультурного виховання молодших школярів засобами декоративно-ужиткового мистецтва у полікультурному середовищі(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013) Гризоглазова, А. В.В статті розкрито специфіку регіоналізації етнокультурного виховання молодших школярів, що обумовлена характеристиками регіону, а також закономірностями психічного розвитку, віковими можливостями, різноманітністю механізмів етнокультурної соціалізації дітей молодшого шкільного віку.Item Перспективи застосування інтерактивних методів у викладанні курсу політології у ВНЗ(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013) Гладка, Г. Л.Аналізуються особливості та перспективи застосування інтерактивних методів навчання на заняттях з курсу політології у ВНЗ в контексті їх провідної виховної мети щодо формування активної та зваженої громадянської позиції сучасної молоді.Item Духовно-религиозный компонент в учебно-воспитательном процессе(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013) Вус, В. И.В статье рассматриваются аспекты воспитательного процесса в контексте формирования духовно-религиозной активности ребёнка. Отмечается, что воспитательный процесс, в контексте духовно-религиозного развития ребёнка, обуславливается индивидуальным характером отношений родителей к Богу, социуму и себе, особенностями социально-психологической модели развития, выбором форм воспитательного воздействия и духовно-религиозной активности ребёнка. Анализируются результаты эмпирического исследования отношений родителей к развитию духовной и нравственной сфер ребёнка.Item Фізична культура як складова радянської економічної політики: історія питання(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013) Тимошенко, Ю. О.Досліджено сутність державної політики в галузі фізичної культури на межі 1920-30-х років. Доведено, що фізкультурно-спортивний рух виступає одним із елементів організації людей для реалізації необхідних владі економічних проектів у роки першої п’ятирічки. Спортивне життя в ці роки не зникає, проте воно поступається першістю реалізації завдань соціалістичного будівництва; якісно змінюється зміст фізичної культури. Показано, що у ці роки, як ніколи раніше, фізична культура і спорт виступають елементом соціалізації та згуртування людей, послаблення соціальних протиріч.Item Роль східноєвропейського вектора в зовнішній політиці ФРН у XXI ст.(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013) Сокол, С. М.У статті аналізується зовнішня політика ФРН у східноєвропейському напрямку в ХХІ столітті. Особлива увага приділяється відносинам ФРН з Україною.Item У витоків контролю за духовним друкованим словом: церковна цензура у XVII-XVIII ст.(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013) Кирієнко, О. Ю.Розглянуто структуру, сутність та механізми діяльності духовної цензури в Російській державі та Гетьманщині уXVII–XVIII ст., виявлені особливості духовно-цензурного контролю за Петра І та Катерини ІІ. Розкрито також специфіку інтеграції українських духовних видань XVII ст. у інформаційний простір Російської православної церкви.Item Особливості соціальної структури суспільства Автономної Республіки Крим в період незалежної України (1990-2010-ті рр.)(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013) Драпушко, Н. А.На основі офіційних статистичних даних, проаналізовано основні зміни в соціальній структурі кримського суспільства в добу незалежної України. Визначено та охарактеризовано основні елементи соціально-класової та професійно-галузевої структури населення Криму.Item Міжнародна співпраця НТУУ "КПІ" - основа інноваційних перетворень у сфері вищої технічної освіти(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013) Антонюк, Т. Д.Інноваційні перетворення в сфері вищої освіти мають пряму залежність від результативної міжнародної співпраці вишу. Обмін досвідом і творче використання кращих досягнень організації системи вищої освіти є рушійною силою реформування і модернізації українських університетів, що забезпечує реалізацію стратегічних завдань вищої освіти України, визначених Болонською декларацією.Item О проблеме гуманизации высшего медицинского образования(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013) Ягенич, Л. В.; Акулова, М. Е.В статье рассматривается проблема гуманизации высшего медицинского образования, даются определения понятий“гуманизация”, “гуманитаризация образования”, “духовно-нравственная культура студента”, освещены основные аспекты гуманизации высшего образования. Кроме того, в статье коротко анализируется собирательный образ врача гуманистической ориентации.Item Оосбливості захисту прав особистості в соціумі в процесі фахової підготовки студентів-правозахисників(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013) Юрченко, Є. О.У статті розкриваються основні механізми реалізації та захисту прав особи в соціумі. Визначається, що соціум постає як особливий, вищий ступінь розвитку живих систем, який виявляється у функціонуванні й розвитку соціальних організацій, інститутів, груп. Взаємодія цих груп відбувається в процесі соціальних відносин, які встановлюють певні соціальні зв’язки. Процедура проходження цих відносин має базуватися на правомірній основі, аби захистити суб’єктів та запобігти правопорушенням. Для цього в міжнародному законодавстві прийнято ряд нормативно-правових документів, спрямованих на захист прав особистості: Хартія, Декларація, Конвенції, Пакти. В Україні діє налагоджена структура юридичного механізму захисту прав особистості, яка дає змогу звернутися до органів державної влади та міжнародного співтовариства для належної реалізації своїх прав.Item Специфіка художньо-виховного впливу різних видів та форм музично-дозвіллєвої діяльності учнівської молоді(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013) Чугунова, Є. В.У статті розкрито сутність поняття“учнівська молодь”, специфіку художньо-виховного впливу різних видів та форм музично-дозвіллєвої діяльності на духовне ставлення.Item Вимоги навчального матеріалу для формування компетентності у франкомовному говорінні у майбутніх фахівців з інформаційних технологій(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013) Бондар, Л. В.У статті висвітлено питання критеріїв відбору та організації мовного та мовленнєвого матеріалу для навчання франкомовного говоріння студентів технічних спеціальностей. Автор розглядає типові професійні уміння фахівців з інформаційних технологій та можливі комунікативні ситуації їх реалізації як детермінанти раціонального відбору навчального матеріалу.Item Формування пізнавальної самостійності в професійній підготовці майбутніх учителів образотворчого мистецтва із застосуванням комп'ютерних технологій навчання(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013) Чернявський, Б. В.У статті розглядаються педагогічні умови формування пізнавальної самостійності в професійній підготовці майбутніх учителів образотворчого мистецтва, висвітлюється стан комп’ютеризації навчальних закладів. Пропонуються для впровадження сучасні інформаційні освітні технології, зокрема інтеграція образотворчого мистецтва з комп’ютерними формами навчання.Item Проблеми духовно-морального виховання студентської молоді у вищій школі(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013) Чернишова, Є. Р.; Сіданіч, І. Л.У статті актуалізуються проблеми духовно-морального виховання високодуховної молоді з чіткими ціннісними орієнтаціями. Процес духовно-морального виховання студентів вищого навчального закладу на сучасному етапі розвитку суспільства має включати освітньо-виховні ресурси культурно-духовних надбань та кращі досягнення духовної культури; соціокультурний потенціал навчального середовища вищого навчального закладу, духовно-моральний саморозвиток особистості студента.Item Філософсько-теоретичні основи вивчення педагогічного професіоналізму(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013) Трофименко, А. О.У статті розглядаються основи вивчення педагогічного професіоналізму– уміння вчителя мислити та діяти професійно, що відповідає вимогам учительської професії, володіння необхідними засобами та методами, що забезпечують не тільки педагогічний вплив на студента, але і взаємодію, співробітництво та співтворчість з ним. Для активного співробітництва зі студентами вчителю необхідна мобілізація інтелекту, волі, моральних зусиль, організаторського хисту та вміле оперування засобами формування моральних, інтелектуальних та духовних засад у школярів та студентів.Item Організаційні форми навчання майбутніх учителів технологій з основ дизайну(Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013) Слабко, В. М.У статті розглянуто питання доцільного використання організаційних форм навчання майбутніх учителів технологій з основ дизайну відповідно до дидактичних цілей освітнього процесу та індивідуальних можливостей студентів. Серед перерахованих форм автор акцентує увагу на лекції як такої, що виконує інформаційну, виховну та розвивальну функції, представлено види лекцій та їхні переваги.