Публікація:
Сучасні методи діагностики психофізичного стану школярів: критерії вибору для педагогічних досліджень

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Автори

Омельчук, Олена
Дьоміна, Жанна

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

Авторами роботи досліджено вітчизняний та зарубіжний досвід використання методів діагностики психофізичного стану школярів. Проаналізовано сучасні методи діагностики психофізичного стану школярів та визначено критерії їх вибору для педагогічних досліджень. Розкрито особливості застосування психофізіологічних, психологічних, біомеханічних, медико-біологічних та цифрових методів оцінювання функціонального стану дітей і підлітків. Обґрунтовано необхідність комплексного підходу, що інтегрує дані різних діагностичних блоків, від традиційних антропометричних тестів до цифрових технологій моніторингу, для підвищення достовірності результатів педагогічного моніторингу. Визначено основні критерії відбору методів: валідність, надійність, доступність, безпека, стандартизованість та можливість використання в освітньому середовищі.
The authors examine domestic and international experience in applying diagnostic methods for assessing the psychophysiological state of schoolchildren. The main methods used for modern research into the psychophysical state of students of different age groups are presented. Modern diagnostic methods used to evaluate the psychophysiological state of pupils are analyzed, and the criteria for selecting these methods for pedagogical research are identified. The study highlights the specific features of applying psychophysiological, psychological, biomechanical, biomedical, and digital methods for assessing the functional state of children and adolescents. The necessity of a comprehensive approach that integrates data from different diagnostic blocks – from traditional anthropometric tests to digital monitoring technologies – is substantiated to enhance the reliability of pedagogical monitoring results. The main criteria for selecting methods are defined: validity, reliability, accessibility, safety, standardization, and suitability for use in educational settings.

Опис

Ключові слова

психофізичний стан, школярі, педагогічні дослідження, діагностика, психофізіологічні методи, цифровий моніторинг, psychophysiological state, schoolchildren, pedagogical research, diagnostics, psychophysiological methods, digital monitoring

Бібліографічний опис

Омельчук, О. В. Сучасні методи діагностики психофізичного стану школярів: критерії вибору для педагогічних досліджень / О. В. Омельчук, Ж. Г. Дьоміна, В. П. Радзієвський // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наукових праць / За ред. О. В. Тимошенка. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2025. – Вип. 11 (198). – С. 155-158.

Зібрання

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By