Публікація: General didactic methods in physical education and sports. Their features and implementation in the pedagogical process and sports activities
Вантажиться...
Дата
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова
Анотація
The process of physical education and sports training is based on general social principles of the educational strategy of society (culture, upbringing, education), general pedagogy (consciousness and activity, visibility, accessibility, etc.) and special principles. General pedagogical (didactic) principles regarding specific tasks of physical education are general methodological principles. A more complete and deep disclosure of specific regularities of physical education is carried out using general didactic principles, significantly expanded and deepened taking into account the specifics of physical education. The number of physical exercises that can be used in youth health training is very large. After all, most of them can be performed with one or another sports equipment (dumbbells, weights, rubber shock absorbers, etc.), in simplified or complicated situations (martial arts, sports games, etc.). Performing exercises of various types contributes to the training of the largest possible number of muscles, organs and systems of the body. The use of a small number of exercises in the training program, due to the specificity of their action, will contribute to the development of highly specialized training effects with the improvement of the functional reserves of a limited number of body systems. However, it should be remembered that in order to maintain health, one can limit oneself to exercises that contribute to the training (improvement) of the functions of the respiratory and cardiovascular systems. For this, it is enough to use about ten significantly different exercises. The significance of individual physical exercises is determined by their emotionality, ease of use, etc.
Regarding the safety of exercises for health (it is determined by the uniformity of loads, the possibility of their precise dosage, and low emotionality), the most favorable are running on the spot, walking, and gymnastics. The average duration of exercises (the main time, the density of the exercise), and with it the training effect, are the greatest when running, the smallest when walking. Additional time costs (time for gathering and dressing, etc.) are the smallest for home exercises.
Процес фізичного виховання та спортивного тренування базується на загально соціальних принципах освітньої стратегії суспільства (культура, виховання, освіта), загальної педагогіки (свідомість та активність, наочність, доступність тощо) та спеціальних принципах. Загально педагогічні (дидактичні) засади щодо конкретних завдань фізичного виховання є загальними методичними засадами. Більше повне та глибоке розкриття конкретних закономірностей фізичного виховання здійснюється з використанням загально дидактичних принципів, значно розширених та поглиблених з урахуванням специфіки фізичного виховання. Кількість фізичних вправ, які можуть бути використані в оздоровчому тренуванні молоді, дуже велика. Адже більшість із них можна виконувати з тими чи іншими спортивними снарядами (гантелями, гирями, гумовими амортизаторами тощо), у спрощених чи ускладнених ситуаціях (єдиноборства, спортивні ігри тощо). Виконання вправ різних видів сприяє тренуванню якомога більшої кількості м'язів, органів та систем організму. Використання невеликої кількості вправ у програмі тренувань, в силу специфіки їх дії, сприятиме розвитку вузькоспеціалізованих тренувальних ефектів з покращенням функціональних резервів обмеженої кількості систем організму. Однак слід пам'ятати, що для збереження здоров'я можна обмежитися вправами, що сприяють тренуванню (покращенню) функцій дихальної та серцево-судинної системи. Для цього достатньо використати близько десяти суттєво різних вправ. Значимість окремих фізичних вправ визначається їхньою емоційністю, зручністю застосування тощо. Щодо безпеки вправ для здоров'я (вона визначається рівномірністю навантажень, можливістю їх точного дозування та малою емоційністю) найбільш сприятливі біг на місці, ходьба та гімнастика. Середня тривалість вправ (основний час, щільність виконання вправи), а разом з нею і тренувальний ефект є найбільшими при бігу, найменші — при ходьбі. Додаткові тимчасові витрати (час на збори та одяг та ін.) найменші при домашніх заняттях.
Процес фізичного виховання та спортивного тренування базується на загально соціальних принципах освітньої стратегії суспільства (культура, виховання, освіта), загальної педагогіки (свідомість та активність, наочність, доступність тощо) та спеціальних принципах. Загально педагогічні (дидактичні) засади щодо конкретних завдань фізичного виховання є загальними методичними засадами. Більше повне та глибоке розкриття конкретних закономірностей фізичного виховання здійснюється з використанням загально дидактичних принципів, значно розширених та поглиблених з урахуванням специфіки фізичного виховання. Кількість фізичних вправ, які можуть бути використані в оздоровчому тренуванні молоді, дуже велика. Адже більшість із них можна виконувати з тими чи іншими спортивними снарядами (гантелями, гирями, гумовими амортизаторами тощо), у спрощених чи ускладнених ситуаціях (єдиноборства, спортивні ігри тощо). Виконання вправ різних видів сприяє тренуванню якомога більшої кількості м'язів, органів та систем організму. Використання невеликої кількості вправ у програмі тренувань, в силу специфіки їх дії, сприятиме розвитку вузькоспеціалізованих тренувальних ефектів з покращенням функціональних резервів обмеженої кількості систем організму. Однак слід пам'ятати, що для збереження здоров'я можна обмежитися вправами, що сприяють тренуванню (покращенню) функцій дихальної та серцево-судинної системи. Для цього достатньо використати близько десяти суттєво різних вправ. Значимість окремих фізичних вправ визначається їхньою емоційністю, зручністю застосування тощо. Щодо безпеки вправ для здоров'я (вона визначається рівномірністю навантажень, можливістю їх точного дозування та малою емоційністю) найбільш сприятливі біг на місці, ходьба та гімнастика. Середня тривалість вправ (основний час, щільність виконання вправи), а разом з нею і тренувальний ефект є найбільшими при бігу, найменші — при ходьбі. Додаткові тимчасові витрати (час на збори та одяг та ін.) найменші при домашніх заняттях.
Опис
Ключові слова
students, university, didactic principles, physical education, sports, студенти, вищий навчальний заклад, дидактичні принципи, фізичне виховання, спорт
Бібліографічний опис
Anikeienko, L. General didactic methods in physical education and sports. Their features and implementation in the pedagogical process and sports activities / L. Anikeienko, V. Bilokon // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наукових праць / За ред. О. В. Тимошенка. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2025. – Вип. 6 (193). – С. 179-182.
