Публікація:
Формування основ художньо-конструктивних умінь у дітей старшого дошкільного віку засобами ландшафтного дизайну

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

У дисертації «Формування основ художньо-конструктивних умінь у дітей старшого дошкільного віку засобами ландшафтного дизайну» обгрунтовано та впроваджено педагогічні умови формування основ художньо-конструктивних умінь у дітей старшого дошкільного віку засобами ландшафтного дизайну в закладах дошкільної освіти міста Києва, Суми та Пирятина. Дефініційну характеристику базового поняття дослідження «художньо-конструктивні уміння» як проблеми створення художнього образу розглянуто з філософського підходу з античної Греції від VI до ІV ст. до н.е. до сьогодення. Визначено діагностичний інструментарій оцінки ефективності формування в дітей старшого дошкільного віку художньо-конструктивних умінь у закладах дошкільної освіти, а саме: компоненти (ціннісно-пізнавальний, емоційно-чуттєвий, творчо-раціональний), критерії (когнітивний, емоційний, діяльнісний), рівні (високий рівень, середній рівень та низький рівень), їх показники та рівневі характеристики художньо-конструктивних умінь. Дібрано до критеріїв методики дослідження (до когнітивного критерію ̶ методики «Неіснуюча тварина» (гра «Фантастична тварина» в модифікації В. Гальченко); тест «Будинок, дерево, людина» Д. Бука (за модифікацією Р. Берні); коректурна проба (Б. Бурдон); до емоційного критерію ̶ методика рівня розвитку емоційного інтелекту дітей передшкільного віку Нгуен Мінь Ана; гра «Емоційний кубик 4 в 1» О. Бабчука в адаптації С. Ройз; до діяльнісного критерію ̶ тест П. Торренса «Тест творчого мислення»). Утворено склад вибірки дітей старшого дошкільного віку експериментальної та контрольної груп. Як свідчать результати констатувального експерименту, більшість дітей старшого дошкільного віку мали середній рівень сформованості основ художньо-конструктивних умінь. На формувальному етапі експерименту розроблено, обґрунтовано та експериментально впроваджено в трьох закладах дошкільної освіти міста Києва, один ̶у Сумах та ще один – у Пирятині чотири педагогічні умови формування основ художньо-конструктивних умінь у дітей старшого дошкільного віку засобами ландшафтного дизайну. Поєднуючи трактування сутності понять «педагогічні умови» за М. Боритко, Н. Посталюк, Є. Хриковим, Т. Шамової, узагальнюємо термін «педагогічні умови» як відповідних педагогічних обставин, сукупності об’єктивних форм, методів, прийомів, змісту, можливостей ландшафтотворення розвивального середовища, які сприяють формування основ художньо-конструктивних умінь у дітей старшого дошкільного віку (Шелепко, 2023).
The dissertation "Formation of the basics of artistic and constructive skills in children of senior preschool age using landscape design" substantiates and implements the pedagogical conditions for the formation of the basics of artistic and constructive skills in children of senior preschool age using landscape design in preschool educational institutions in the cities of Kyiv, Sumy and Pyryatyn. The definitional characteristic of the basic concept of the study “artistic and constructive skills” as a problem of creating an artistic image is considered from the philosophical approach from ancient Greece from the 6th to the 4th century BC to the present. A diagnostic toolkit for assessing the effectiveness of the formation of artistic and constructive skills in children of senior preschool age in preschool educational institutions has been defined, namely: components (value-cognitive, emotional-sensory, creative-rational), criteria (cognitive, emotional, activity), levels (high level, medium level and low level), their indicators and level characteristics of artistic and constructive skills. The following were selected for the criteria of the research methodology (for the cognitive criterion - the “Non-existent Animal” methodology (the “Fantastic Animal” game as modified by V. Galchenko); the “House, Tree, Man” test by D. Buk (modified by R. Bernie); a correction test (B. Bourdon); for the emotional criterion - the methodology for the level of development of emotional intelligence in preschool children by Nguyen Minh Anh; the “Emotional Cube 4 in 1” game by O. Babchuk as adapted by S. Royz; for the activity criterion - the “Masks” methodology (according to T. Marcinkovska), P. Torrens’ test “Creative Thinking Test”). The composition of the sample of children of senior preschool age for the experimental and control groups was formed. As the results of the ascertaining experiment show, the majority of senior preschool children had an average level of formation of the basics of artistic and constructive skills. At the formative stage of the experiment, four pedagogical conditions for the formation of the foundations of artistic and constructive skills in children of senior preschool age using landscape design were developed, substantiated and experimentally implemented in three preschool educational institutions in Kyiv, one in Sumy and one in Pyryatyn. Combining the interpretation of the essence of the concepts of “pedagogical conditions” by M. Borytko, N. Postalyuk, E. Khrykov, T. Shamova, we generalize the term “pedagogical conditions” as appropriate pedagogical circumstances, a set of objective forms, methods, techniques, content, and opportunities for landscape creation of a developmental environment that contribute to the formation of the foundations of artistic and constructive skills in children of senior preschool age (Shelepko, 2023).

Опис

Ключові слова

художньо-конструктивні уміння, діти старшого дошкільного віку, ландшафтний дизайн, педагогічні умови, artistic and constructive skills, older preschool children, landscape design, pedagogical conditions

Бібліографічний опис

Шелепко, Галина Володимирівна. Формування основ художньо-конструктивних умінь у дітей старшого дошкільного віку засобами ландшафтного дизайну : дис. ... докт. філос. : 01 Освіта/Педагогіка , за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки / Шелепко Галина Володимирівна ; наук. керівник Довбня Софія Олегівна ; М-во освіти і науки України ; УДУ імені Михайла Драгоманова. – Київ, 2025. – 286 с.

Зібрання

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By