Публікація:
Методика співацького розвитку студентів факультетів мистецтв на засадах синергетичного підходу

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

У дисертаційному дослідженні здійснено розроблення науково-теоретичних основ співацького розвитку студентів факультетів мистецтв на засадах синергетичного підходу, теоретично обгрунтовано й сформульовано сутність, специфіку та характерні особливості досліджуваного феномену, досліджено змістову структуру співацької розвиненості студентів факультетів мистецтв на методологічному підгрунті синергетичного підходу, а також представлено результати дослідно-експериментальної роботи, спираючись на які доведено ефективність спроектованої та упровадженої у процес вокального навчання методичної моделі співацького розвитку студентів факультетів мистецтв на засадах синергетичного підходу. Мету дослідження складає розроблення, теоретичне обгрунтування, упровадження в навчальний процес та експериментальна перевірка методики співацького розвитку студенів факультетів мистецтв на засадах синергетичного підходу. У процесі дослідження співацької розвиненості студентів факультетів мистецтв було розроблено авторські уточнення сутності понять «співацьке мислення», «висока співацька позиція», «виконавський артистизм», «розвиваюче вокальне навчання», а також конкретизовано і визначено основні сектори художньо-інтерпретаційної підготовки майбутніх фахівців згідно до теоретично-знаннєвого І діяльнісно-практичного напрямків. Доведено, що специфіка методичного забезпечення, педагогічного інструментарію для розвиваючого вокального навчання полягає у сконцентрованій комплексній цільовій направленості усіх його методів, засобів і форм на інтенсифікацію інтелектуально-творчих резервів студентів для забезпечення максимальної ефективності співацького розвитку, метою якого є набуття співацької компетентності. У відповідності до визначених структурно-змістових компонентів, критеріїв та показників їх сформованості, функцій, принципів, педагогічних умов та методичних засад синергетичного підходу, розроблено, упроваджено та експериментально перевірено експериментальну модель методики співацького розвитку студентів факультетів мистецтв, яка інтегрувала у своєму змісті установчо-технологічний, поглиблювально-фундаментальний та виконавсько-продуктивний етапи. Для кожного з етапів було розроблено упроваджено розвиваючий методичний інструментарій, основу якого склали методи, засоби, тренінги вокального вправляння, мотивуючі, теоретичні, інтерактивні, вербальні, проективні, бінарні, образно-демонстраційні та інші методи мистецького навчання.
The dissertation research develops the scientific and theoretical foundations of vocal development of students of arts faculties based on a synergistic approach, theoretically substantiates and formulates the essence, specificity and characteristic features of the phenomenon under study, the content structure of the singing development of students of arts faculties is investigated on the methodological basis of a synergistic approach, and the results of experimental work are presented, based on which the effectiveness of the methodological model of vocal development of students of arts faculties based on a synergistic approach, designed and implemented in the process of vocal training, is proven. The aim of the study is to develop, theoretically substantiate, implement in the educational process and experimentally test the methodology of vocal development of students of arts faculties based on a synergistic approach. In the course of researching the vocal development of students at arts faculties, the author developed clarifications of the essence of the concepts of 'vocal thinking,' 'high singing position,' 'performative artistry,' and 'developmental vocal training' were developed, and the main sectors of artistic and interpretive training for future specialists were specified and defined in accordance with theoretical-knowledge and activity-practical directions. It has been proven that the specificity of methodological support and pedagogical tools for developmental vocal training lies in the concentrated, comprehensive focus of all its methods, means, and forms on intensifying the intellectual and creative reserves of students to ensure maximum effectiveness m vocal development, the goal of which is to acquire singing competence. In accordance with the defined structural and content components, criteria and indicators of their formation, functions, principles, pedagogical conditions and methodological foundations of the synergistic approach, an experimental model of the methodology for the vocal development of students of arts faculties has been developed, implemented and experimentally tested. an experimental model of the methodology for the vocal development of students of arts faculties has been developed, implemented and experimentally tested, which integrates the introductory-technological, in-depth-fundamental and performance-productive stages into its content. For each of the stages, a developmental methodological toolkit was developed and implemented, based on methods, means, vocal training exercises, motivational, theoretical, interactive, verbal, projective, binary, figurative-demonstrative and other methods of artistic education.

Опис

Ключові слова

співацький розвиток, студенти факультетів мистецтв, розвиваюче вокальне навчання, системно-структурний аналіз, методичний інструментарій, синергетичний підхід, співацька компетентність, vocal development, synergistic approach, arts students, developmental vocal training, vocal competence, systemic structural analysis, methodological tools

Бібліографічний опис

Чжао Юйлун. Методика співацького розвитку студентів факультетів мистецтв на засадах синергетичного підходу : дис. ... докт. філос. : 01 Освіта/Педагогіка, за спеціальністю 014 Середня освіта (музичне мистецтво) / Чжао Юйлун ; наук. керівник Хоружа Олена Вікторівна ; М-во освіти і науки України ; УДУ імені Михайла Драгоманова. – Київ, 2025. – 262 с.

Зібрання

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By