Публікація: Навчальний діалог - провідна складова евристичної освіти
Вантажиться...
Дата
Автори
Крівшенко, Л. М.
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
Анотація
У статті представлено аналіз філософських і психолого-педагогічних досліджень
стосовно сутності та змістових характеристик понять “діалог”, “навчальний діалог”,
“евристичний діалог”. Виявлено необхідність організації навчального процесу на засадах
інноваційної евристичної освіти, як такої, що відроджує принципи природовідповідності,
творчої активності і діалогічності навчання, відкриває можливості для професійно-творчої
самореалізації майбутніх учителів початкових класів в умовах евристичної діалогової
взаємодії, зокрема, активної запитальної діяльності. Окреслено шляхи реалізації принципів
евристичного навчання в навчальному евристичному діалозі.
В статье предоставлен анализ философских и психолого-педагогических исследований относительно сущности и смысловых характеристик понятий “диалог”, “учебный диалог”, “эвристический диалог”. Выявлена необхоодимость организации учебного процесса на принципах инновационного эвристического образования, как такового, что возрождает принцип природосоответственности, творческой активности и диалогичности учебы, открывает возможности для профессионально-творческой самореализации будущих учителей начальных классов в условиях эвристического диалогового взаимодействия, в частности, активной вопросительной деятельности. Очерчены пути реализации принципов эвристической учебы в учебном эвристическом диалоге.
This article represents the analysis of philosophical and pedagogical-psychological investigations as for the essence and meaningful characteristics of concepts “dialogue”, “educational dialogue”, “heuristic dialogue”. The necessity of organizing the educational process based on the principles of innovative heuristic education as one that revives the principles of natural correspondence, creative activity and dialogicity of education, reveals the possibilities for professional-creative self-realization of future teachers of elementary classes in conditions of heuristic dialogue interaction, in particular, active inquiry activity is discovered. The ways of implementation of the principles of heuristic learning in educational heuristic dialogue are outlined.
В статье предоставлен анализ философских и психолого-педагогических исследований относительно сущности и смысловых характеристик понятий “диалог”, “учебный диалог”, “эвристический диалог”. Выявлена необхоодимость организации учебного процесса на принципах инновационного эвристического образования, как такового, что возрождает принцип природосоответственности, творческой активности и диалогичности учебы, открывает возможности для профессионально-творческой самореализации будущих учителей начальных классов в условиях эвристического диалогового взаимодействия, в частности, активной вопросительной деятельности. Очерчены пути реализации принципов эвристической учебы в учебном эвристическом диалоге.
This article represents the analysis of philosophical and pedagogical-psychological investigations as for the essence and meaningful characteristics of concepts “dialogue”, “educational dialogue”, “heuristic dialogue”. The necessity of organizing the educational process based on the principles of innovative heuristic education as one that revives the principles of natural correspondence, creative activity and dialogicity of education, reveals the possibilities for professional-creative self-realization of future teachers of elementary classes in conditions of heuristic dialogue interaction, in particular, active inquiry activity is discovered. The ways of implementation of the principles of heuristic learning in educational heuristic dialogue are outlined.
Опис
Ключові слова
діалог, навчальний діалог, евристичний діалог, евристична освіта, самореалізація, пізнавально-творча діяльність, запитальна діяльність, принципи, диалог, учебный диалог, эвристический диалог, эвристическое образование, самореализация, познавательно-творческая деятельность, principles.вопросительная деятельность, dialogue, educational dialogue, heuristic dialogue, heuristic education, selfrealization, cognitive and creative activity, question activity, principles
Бібліографічний опис
Крівшенко, Л. М. Навчальний діалог - провідна складова евристичної освіти / Л. М. Крівшенко // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей]. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. СXХХІІІ (133). – С. 115-128.
