Публікація:
Вплив фізичних навантажень на ментальне здоров'я молоді в умовах ЗВО під час війни

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

Стаття присвячена дослідженню впливу різних видів фізичних навантажень (аеробних, силових, йоги/стретчингу) на ментальне здоров’я студентської молоді віком 18-25 років у закладах вищої освіти України в умовах воєнного стану. У межах 12-тижневого експериментального дослідження за участю 120 студентів використано змішаний підхід, що включає стандартизовані опитувальники, самозвіти, фокус-групи та глибинні інтерв’ю. Результати свідчать, що аеробні навантаження найефективніше знижують тривожність, силові вправи сприяють підвищенню самооцінки, а йога/стретчинг зменшує депресивні симптоми та покращує сон. Групові заняття в аудиторіях посилили соціальну підтримку, пом’якшуючи психологічний тиск війни. Воєнний контекст обмежував регулярність занять, але не знижував їхньої ефективності. Дослідження підкреслює важливість адаптованих програм фізичної активності для підтримки психічного благополуччя студентів у кризових умовах та пропонує рекомендації для їх впровадження в освітніх закладах.
This study explores the effects of various physical activities—aerobic exercises, strength training, and yoga/stretching—on the mental health of Ukrainian students aged 18–25 in higher education institutions amid wartime conditions. Conducted over 12 weeks with 120 participants, the research employed a mixed-methods approach, utilizing standardized questionnaires (Beck Depression Inventory, Spielberger Anxiety Inventory, Perceived Stress Scale, Warwick-Edinburgh Mental Well-being Scale), self-reports, focus groups, and in-depth interviews. Results revealed significant mental health improvements across all experimental groups compared to the control group. Aerobic exercises, such as brisk walking and dance, were most effective in reducing anxiety and stress, likely due to increased endorphin levels. Strength training, using bodyweight exercises, significantly enhanced self-esteem and psychological well-being, attributed to feelings of physical empowerment. Yoga and stretching demonstrated the greatest impact on alleviating depressive symptoms and improving sleep quality through relaxation techniques. Group-based sessions in university settings fostered social support, mitigating the psychological toll of war. Despite challenges like air raid alerts and power outages affecting participation regularity, the effectiveness of physical activities remained robust. A negative correlation was observed between the frequency of air raid alerts and attendance, yet social support perceptions improved significantly in experimental groups. The study highlights the critical role of tailored physical activity programs in supporting students’ mental well-being during crises and provides actionable recommendations for their integration into educational settings, emphasizing adaptability to wartime constraints. Future research will focus on developing programs for individuals with war-related mental health diagnoses.

Опис

Ключові слова

ментальне здоров’я, фізичні навантаження, студенти, воєнний стан, психологічна підтримка, резилієнтність, mental health, physical activity, students, wartime, psychological support, resilience

Бібліографічний опис

Сальникова, С. В. Вплив фізичних навантажень на ментальне здоров'я молоді в умовах ЗВО під час війни / С. В. Сальникова, В. В. Головкіна, М. І. Пуздимір // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наукових праць / за ред. О. В. Тимошенка. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2025. – Вип. 8 (195). – С. 119-122.

Зібрання

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By