Публікація:
Формування мовленнєвої професійної компетенції майбутніх фахівців економічного профілю

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Автори

Борисенко, Валентина Володимирівна

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

Дисертація містить результати теоретико-експериментального дослідження проблеми формування мовленнєвої професійної компетенції майбутніх фахівців економічного профілю. Розкрито провідні тенденції в розробленні змісту мовної підготовки студентів нефілологічних спеціальностей, підходів до реалізації завдань мовної освіти професійного спрямування. З'ясовано етапи формування мовної, мовленнєвої і комунікативної компетенцій студентів-економістів в умовах ВНЗ. Обґрунтовано й уточнено сутність базових понять дослідження. Розроблено й експериментально апробовано навчально-методичну систему формування мовленнєвої професійної компетенції майбутніх фахівців економічного профілю, яка інтерпретується як проектування етапів формування професійної мовленнєвої компетенції в процесі вивчення курсу «Українська мова (за професійним спрямуванням)» і спецкурсів «Основи культури спілкування», «Культура професійного мовлення» через реалізацію змістових ліній (мовної, соціокультурної, мовленнєвої), а також упровадження інноваційних технологій навчання, використання системи вправ і завдань, що сприяють накопиченню мовленнєвого досвіду, пов'язаного з майбутньою професійною діяльністю. У процесі дослідного навчання доведено ефективність авторської навчально-методичної системи формування професійної мовленнєвої компетенції майбутніх економістів. Порівняльний аналіз результатів експериментального навчання показав позитивну динаміку рівнів сформованості мовленнєвої професійної компетенції студентів, що підтвердило доцільність запропонованої моделі.
The thesis contains the results of theoretical and experimental study of developing language professional competence of future economic specialists. The main tendencies in developing the content of language training for non-philological specialities students and approaches to realization of the tasks of professional oriented language teaching have been revealed. The stages of developing linguistic competence, language competence and communicative competence of economic specialties students in higher education institutions have been determined. The core of the basic notions of the research has been substantiated and specified. The teaching and methodical system of developing language professional competence of future economic specialists has been elaborated and experimentally verified. It is interpreted as designing of the stages of developing language professional competence in the process of teaching the course «Ukrainian (for specific purposes)» and special courses «Basics of communication culture», «Culture of professional communication» by means of realization of content lines (linguistic, socio-cultural, language) and also introducing teaching innovation techniques, using the system of exercises and tasks, which contribute to acquisition of language experience concerned with future professional activity. The effectiveness of the author’s teaching and methodical system of developing language professional competence of future economists was verified during the experimental teaching. The comparative analysis of experimental teaching results has shown the positive dynamics of developed language professional competence levels, thus the expediency of the offered model has been confirmed.

Опис

Ключові слова

мовна компетенція, мовленнєва компетенція, комунікативна компетенція, лінгводидактичні стратегії, діалогічне і монологічне мовлення, навчально-методична система формування мовленнєвої професійної компетенції, linguistic competence, language competence, communicative competence, linguistic and didactic strategies, dialogue and monologue, teaching and methodical system of developing language professional competence

Бібліографічний опис

Борисенко, Валентина Володимирівна. Формування мовленнєвої професійної компетенції майбутніх фахівців економічного профілю : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 – теорія і методика навчання (українська мова) / Борисенко Валентина Володимирівна ; наук. керівник Мацько Любов Іванівна ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2010. - 296 с.

Зібрання

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By