Публікація: Лекція як форма організації навчання в системі формування готовності майбутнього керівника загальноосвітнього навчального закладу до стратегічного управління в умовах магістратури
Вантажиться...
Дата
Автори
Лебідь, О. В.
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
ПП "Вид-во "Гілея"'
Анотація
В статті
розглядається питання про
практичне використання лекції в
системі формування готовності
майбутнього керівника загально-
освітнього навчального закладу до
стратегічного управління в умовах
магістратури. В якості об'єкта
дослідження вибрані проблемна
лекція, лекція із заздалегідь
запланованими помилками, лекція-
конференція, лекція-прес-конференція,
лекція-бесіда, лекція-брифінг, лекція з
розбором конкретних ситуацій.
Охарактеризовано позитивний досвід
використання означених видів лекцій в
процесі формування готовності
майбутнього керівника загально-
освітнього навчального закладу до
стратегічного управління в умовах
магістратури.
The article deals with the practical use of lectures in the system of formation of the readiness of the future head of a comprehensive educational institution for strategic management in the conditions of a magistracy. As a research object, problem lectures, a lecture with pre-planned mistakes, a lecture-conference, a lecture-press conference, a lecture-conversation, a lecture-briefing, a lecture with the analysis of specific situations were selected. The positive experience of using the specified types of lectures in the process of formation of the readiness of the future head of a comprehensive educational institution for strategic management in the conditions of the master's degree is described.
The article deals with the practical use of lectures in the system of formation of the readiness of the future head of a comprehensive educational institution for strategic management in the conditions of a magistracy. As a research object, problem lectures, a lecture with pre-planned mistakes, a lecture-conference, a lecture-press conference, a lecture-conversation, a lecture-briefing, a lecture with the analysis of specific situations were selected. The positive experience of using the specified types of lectures in the process of formation of the readiness of the future head of a comprehensive educational institution for strategic management in the conditions of the master's degree is described.
Опис
Ключові слова
проблемна лекція, лекція із заздалегідь запланованими помилками, лекція- конференція, лекція-прес-конференція, лекція-бесіда, лекція-брифінг, лекція з розбором конкретних ситуацій, problem lecture, lecture with pre-planned mistakes, lecture-conference, lecturepress conference, lecture-conversation, lecture-briefing, lecture with the analysis of specific situations
Бібліографічний опис
Лебідь, О. В. Лекція як форма організації навчання в системі формування готовності майбутнього керівника загальноосвітнього навчального закладу до стратегічного управління в умовах магістратури = Lecture as a form of the organization of teaching in the system of formation of the readiness of the future head of the general educational institution to strategic management in the master’s degree conditions / О. В. Лебідь // Освітній дискурс : Гуманітарні науки : зб. наук. праць = Educational discourse : Humanities sciences : collection of scientific papers. – Київ : ПП «Вид-во «Гілея»», 2018. – Вип. 4 (3-4). – С. 62-73.
