Publication: Процесуально-рівневий аналіз здатності до саморегулювання студентів інститутів мистецтв у процесі вокального навчання
Loading...
Files
Date
Authors
Ха, Ту
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
Abstract
В статье представлен процессуально-уровневый анализ способности к
саморегулированию будущих учителей музыки. В процессе вокальной подготовки студенты
стремились к осознанию собственных действий и необходимости самоконтроля и
саморегулирования учебной работы. Результаты проведенного эксперимента позволили
выделить три уровня подготовленности студентов к саморегулированию, а именно:
высокий, средний и низкий.
The article presents the analysis of process-level capacity for self-regulation of the future teachers of music. In the course of vocal training, students learn to understand their own actions and the need for self-control and self-regulation of academic work. The results of the experiment allowed to distinguish three levels of readiness of students to self-regulation, such as: high, medium and low.
The article presents the analysis of process-level capacity for self-regulation of the future teachers of music. In the course of vocal training, students learn to understand their own actions and the need for self-control and self-regulation of academic work. The results of the experiment allowed to distinguish three levels of readiness of students to self-regulation, such as: high, medium and low.
Description
Keywords
процессуально-уровневый анализ, будущий учитель музыки, вокальная підготовка, самоконтроль и саморегулирование, process-level analysis, the future teacher of music, vocal pіdgotovka, self-control and self-regulation
Citation
Ха Ту. Процесуально-рівневий аналіз здатності до саморегулювання студентів інститутів мистецтв у процесі вокального навчання / Ту Ха // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти : Збірник наукових праць. – К. : НПУ ім. М. П. Драгоманова, – Вип. 18 (23). - 2015. - С. 224-228