Публікація:
Шляхи підвищення ефективності навчання іноземному мовленню здобувачів II-го курсу вишів галузі фізичної культури і спорту

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Автори

Дакаленко, О. В.
Полещук, С. М.

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

У статті розглядаються шляхи підвищення ефективності навчання іноземному мовленню здобувачів ІІ-го курсу вишів галузі фізичної культури і спорту. Дані, які були отримані нами у результаті експерименту, свідчать про те, що основна діяльність, яку здійснюють здобувачі-спортсмени, отримавши, наприклад, таке завдання, як підготувати невеличку доповідь, – це суть репродуктивно-мнемічна діяльність. Як правило така робота виконується більшістю здобувачів-спортсменів наступним чином: вибирається певний мовний матеріал, скажімо, стаття з Інтернет-журналу, підручника, посібника, запам’ятовуються та має бути повідомлена у групі. Завдяки інтонації повідомлення, здобувач-спортсмен при цьому виконує дію з пригадування того, що ним було підготовлено, при цьому, що основна турбота – точність відтворювання. Зіставлення повідомлення, що було заслухано та джерела, які послужили основою для цього, показує, що нерідкі випадки буквальної, підчас механічної передачі вибраного матеріалу. Логічна побудова висловлювання, його зміст, – це, як правило, береться готовим і здобувачі-спортсмени лише репродукують текст. Це означає, що домінуючим психічним процесом оволодіння іноземним мовленням на ІІ-му курсі є пам’ять, а не мислення. Зрозуміло, що такого рода психічна діяльність не може відповідати їх розумовому розвитку та стимулювати його. Однак сприйняття навчального матеріалу, його запам’ятовування та оволодіння різними навичками є успішними лише тоді, коли вони певною мірою пов’язані із мисленням.
The article examines ways to increase the effectiveness of foreign language learning for second-year students of physical education and sports universities. The data we obtained as a result of the experiment indicate that the main activity that students-athletes perform, having received, for example, such a task as preparing a short report, is essentially reproductive-mnemonic activity. As a rule, such work is performed by most students-athletes as follows: a certain language material is selected, for example, an article from an Internet magazine, textbook, manual, memorized and reported in a group. Thanks to the intonation of the message, the student-athlete tries to remember what he has prepared, while the main concern of the student is the accuracy of reproduction. A comparison of the message that was heard and the sources that served as the basis for it, shows that there are cases of literal, sometimes mechanical transmission of the selected material. The logical structure of the statement, its content, as a rule, is taken ready-made and the students-athletes only reproduce the text. This means that the dominant mental process of mastering a foreign language in the 2nd year is memory, not thinking. It is clear that this kind of mental activity cannot correspond to their mental development and stimulate it. However, the perception of educational material, its memorization and the mastery of various skills are successful only when they are to some extent connected with thinking. The mental inertia of some students-athletes of the 2nd year has been noted, and their cognitive interest in learning has declined, which requires us to assume that learning a foreign language also obeys the indicated laws. Teaching oral speech is more successful if in the learning process we proceed from the psychological nature of speech as a speech act and develop such aspects as content, persuasiveness, consistency, correctness, emotionality, receptivity. Solving issues related to the psychological nature of speech is that "problematic" task that activates the mental activity of those who learn, leads it forward, makes such activity significant, meaningful, which, due to psychological laws, is positively reflected in knowledge, skills, abilities.

Опис

Ключові слова

мовлення, психологія, спорт, дія, проблемна задача, умови, speech, psychology, sport, action, problem task, conditions

Бібліографічний опис

Дакаленко, О. В. Шляхи підвищення ефективності навчання іноземному мовленню здобувачів II-го курсу вишів галузі фізичної культури і спорту / О. В. Дакаленко, С. М. Полещук // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наукових праць / За ред. О. В. Тимошенка. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2025. – Вип. 3К (188). – С. 111-114.

Зібрання

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By