Публікація:
Використання цифрових технологій (3D-моделювання, AR/VR) у навчанні анатомії людини майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

У статті представлено авторське бачення можливостей використання 3D-моделювання та технологій доповненої і віртуальної реальності у навчанні анатомії людини майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту. Дослідження ґрунтується на аналізі вітчизняних і зарубіжних наукових джерел, а також на результатах опитування, проведеного серед здобувачів вищої освіти спеціальності А7 «Фізична культура і спорт» та їхніх викладачів. Метою опитування було виявлення потреби у візуалізації анатомічного матеріалу та оцінка ефективності використання цифрових технологій у навчальному процесі. Метою статті є обґрунтування доцільності використання цифрових технологій, зокрема 3D-моделювання та доповненої і віртуальної реальності (AR/VR), у процесі викладання анатомії людини для підвищення ефективності навчання та формування професійної компетентності здобувачів вищої освіти спеціальності А7 «Фізична культура і спорт». Для досягнення поставленої мети застосовано загальнонаукові методи дослідження, зокрема аналіз наукової літератури, синтез отриманої інформації для формування цілісного уявлення про предмет дослідження, порівняння переваг і недоліків відповідних технологій, узагальнення виявлених результатів, а також опитування студентів та викладачів.
The article presents the author’s vision of the possibilities of using 3D modeling and augmented and virtual reality technologies in teaching human anatomy to future specialists in physical culture and sports. The study is based on the analysis of national and international scientific sources, as well as the results of a survey conducted among higher education students majoring in A7 “Physical Culture and Sports” and their instructors. The purpose of the survey was to identify the need for anatomical material visualization and to evaluate the effectiveness of using digital technologies in the educational process. The aim of the article is to substantiate the feasibility of using digital technologies – particularly 3D modeling and augmented and virtual reality (AR/VR) – in the process of teaching human anatomy to enhance the effectiveness of learning and to foster the professional competence of higher education students majoring in A7 “Physical Culture and Sports.” To achieve this goal, general scientific research methods were applied, including the analysis of scientific literature, synthesis of the obtained information to form a comprehensive understanding of the research subject, comparison of the advantages and disadvantages of the relevant technologies, generalization of the identified findings, as well as a survey of students and instructors.

Опис

Ключові слова

анатомія, цифрові технології, 3D-моделювання, доповнена реальність (AR), віртуальна реальність (VR), фізична культура, спорт, фітнес, професійна підготовка, anatomy, digital technologies, 3D modeling, augmented reality (AR), virtual reality (VR), physical culture, sports, fitness, professional training

Бібліографічний опис

Використання цифрових технологій (3D-моделювання, AR/VR) у навчанні анатомії людини майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту / О. В. Омельчук, В. Г. Білик, К. С. Василенко, С. І. Книш // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наукових праць / за ред. О. В. Тимошенка. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2025. – Вип. 8 (195). – С. 99-104.

Зібрання

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By