Публікація:
Особливості підготовки вчителів іноземних мов в університетах Німеччини (початок XXI століття)

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Автори

Криворотько-Тайфур, К. С.

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

НПУ імені М. П. Драгоманова

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

Виокремлено особливості педагогічної освіти вчителів іноземних мов Німеччини: підготовка вчителя не є універсальною; поділ підготовки вчителів на відділення, які відповідають типам шкіл; зорієнтованість на рівні освіти: початковий, рівень молодших класів середньої школи, рівень старших класів середньої школи. Автор зупиняється на аналізі особливостей підготовки учителів іноземних мов у деяких федеральних землях Німеччини та зазначає, які іноземні мови вивчають студенти в університетах. Найпоширенішою іноземною мовою є англійська також вивчається французька, іспанська, італійська, грецька, російська, польська, чеська, датська, турецька, норвезька, голландська, шведська мови. Виокремлюються два етапи підготовки вчителів іноземних мов. Перший етап – теоретичне навчання в університеті, яке завершується першим державним іспитом. Другий етап – практичне навчання – підготовча служба, референдаріат. У ході вивчення особливостей підготовки вчителя іноземних мов Німеччини стало можливим виділення третього етапу педагогічної освіти – підвищення кваліфікації. Її вчитель повинен проходити протягом всієї професійної діяльності, щоб зберегти, оновити та розширити свої компетентності. У Німеччині педагогічну освіту розглядають як навчальний процес, який триває все життя. Диплом вказує не на завершення освіти, а на придатність до професії. Випускник може викладати, володіє фаховим знанням, займатися пріоритетними темами шкільного розвитку, має компетенцію рефлексії. Автор зазначає, що, на відміну від іншомовної педагогічної освіти в Україні, в Німеччині можливі різноманітні комбінації основних дисциплін, які обирає студент. Автор приходить до висновку, що в Німеччині до професії вчителя висуваються високі вимоги, тому на педагогічні спеціальності відбувається ретельний відбір на довузівському етапі, а тривала практична частина підготовки сприяє формуванню готовності вчителя до професійної діяльності.
The article highlights the peculiarities of pedagogical education of foreign language teachers in Germany: teacher training is not universal; division of teacher training into classes appropriate to the types of schools; orientation at the educational level: elementary, junior high school, senior high school. The author analyzes the peculiarities of the preparation of foreign language teachers in some federal states of Germany and notes what foreign languages are learnt by students at universities. There are two stages in the preparation of foreign language teachers. The most common foreign language is English, as well as French, Spanish, Italian, Greek, Russian, Polish, Czech, Danish, Turkish, Norwegian, Dutch, Swedish. Theoretical education is the first stage at the university, which ends with the first state exam. The second stage is practical training and involves preparatory service and referendum. In the course of studying the peculiarities of German language teacher training, it became possible to identify the third stage of pedagogical education – advanced training. A language teacher must be trained throughout their professional life to retain, renew, and expand their competencies. In Germany, teacher education is seen as a lifelong learning process. The diploma indicates not the completion of education, but the suitability for the profession. The graduate has the ability to teach, possesses professional knowledge, deal with priority topics of school development as well as having competence to analyze and reflect.The author notes that, unlike foreign language teacher education in Ukraine, in Germany there are various combinations of basic disciplines that a student chooses. The author concludes that high demands are placed on the profession of a teacher in Germany; therefore, pedagogical specialties are carefully selected at the pre-university stage, and the long practical part of the preparation contributes to the formation of the teacher’s readiness for professional activity.

Опис

Ключові слова

підготовка вчителя іноземних мов, Німеччина, теоретичне навчання, практичне навчання, етапи підготовки вчителя іноземних мов, професійна діяльність, готовність до професійної діяльності, університет, foreign language teacher training, Germany, theoretical education, practical training, stages of foreign language teacher training, professional activity, readiness for professional activity, university

Бібліографічний опис

Криворотько-Тайфур, К. С. Особливості підготовки вчителів іноземних мов в університетах Німеччини (початок XXI століття) / К. С. Криворотько-Тайфур // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 72 (т.1) – С. 253-257.

Зібрання

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By