Публікація:
Готовність майбутніх вчителів фізичної культури до реалізації ключової компетентності «підприємливість та фінансова грамотність»

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

Актуальність дослідження визначається трансформаційними процесами, що відбуваються в системі освіти в рамках реформи Нова українська школа (НУШ), зокрема імплементацією компетентнісного підходу. Попри інтерес до впровадження компетентнісного підходу у фізичному вихованні, аспекти готовності майбутніх учителів фізичної культури до реалізації компетентності «підприємливість та фінансова грамотність» в умовах НУШ залишаються недостатньо вивченими. Мета дослідження – визначення готовності майбутніх учителів фізичної культури до реалізації ключової компетентності «підприємливість та фінансова грамотність» в освітньому процесі НУШ. Методи дослідження: теоретичний аналіз та узагальнення даних спеціальної науково-методичної літератури, соціологічні методи дослідження, методи математичної статистики. Отримані результати свідчать про високий рівень розуміння майбутніми вчителями сутності компетентності «підприємливість та фінансова грамотність» та обізнаність щодо загальних компетентностей. Однак, виявлено прогалини у практичній готовності до її реалізації. Для ефективного формування зазначеної компетентності рекомендовано поглибити розуміння її сутності, включаючи ініціативність, відповідальність та організаційні аспекти, запропоновано впроваджувати практико-орієнтовані педагогічні підходи, елементи фінансової грамотності, делегування повноважень, тайм-менеджмент, використовувати інтерактивні методи навчання та запроваджувати комплексне оцінювання, що включає проєктні та інтегровані завдання.
The relevance of determining the readiness of future physical education teachers to implement the key competence «entrepreneurship and financial literacy» in the educational process of the New Ukrainian School is due to intensive transformational processes being implemented within the framework of educational reform, which involves systemic and comprehensive changes in all components of the educational process and the implementation of a competency-based approach. Despite the fact that the issue of implementing a competency-based approach in the physical education of schoolchildren attracts significant attention from scholars, information regarding the readiness of future teachers to implement the «entrepreneurship and financial literacy» competence in physical education lessons within the New Ukrainian School is presented fragmentarily. The purpose of the study was to determine the readiness of future physical education teachers to implement the key competence «entrepreneurship and financial literacy» in the educational process of the New Ukrainian School. Research methods included theoretical analysis and generalization of data from specialized scientific and methodological literature, sociological research methods, and methods of mathematical statistics. The results of the study revealed a high level of understanding of the essence of «entrepreneurship and financial literacy» competence by future physical education teachers and their awareness of general competencies, however, gaps were identified in the practical readiness of future physical education teachers to implement this competence. For the effective formation of «entrepreneurship and financial literacy» competence, future physical education teachers are recommended to deepen their understanding of its essence (including initiative, responsibility, and organizational aspects), apply practice-oriented pedagogical approaches (development of leadership qualities, formation of responsibility and team interaction, elements of financial literacy, delegation of authority, time management), use interactive methods, and implement comprehensive assessment that includes project and integrated tasks.

Опис

Ключові слова

компетентності, підприємливість, фінансова грамотність, Нова українська школа, готовність, майбутні вчителі фізичної культури, competencies, entrepreneurship, financial literacy, New Ukrainian School, readiness, future physical education teachers

Бібліографічний опис

Пальчук, М. Б. Готовність майбутніх вчителів фізичної культури до реалізації ключової компетентності «підприємливість та фінансова грамотність» / М. Б. Пальчук, В. В. Голик // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наукових праць / за ред. О. В. Тимошенка. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2025. – Вип. 9 (196). – С. 172-177.

Зібрання

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By