Публікація:
Формування лідерських якостей майбутнього керівника оркестрового колективу у процесі фахової діяльності

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

Дисертацію присвячено проблемі формування лідерських якостей майбутнього керівника оркестрового колективу в процесі фахової діяльності. Актуальність дослідження зумовлена потребою мистецької освіти у фахівцях-лідерах, здатних не лише здійснювати високопрофесійну музичну діяльність, а й ефективно керувати колективом на засадах партнерства, мотивації, емоційного інтелекту та саморозвитку. У дисертаційній роботі запропоновано нове вирішення проблеми формування лідерських якостей майбутніх керівників оркестрових колективів на основі поєднання музично-коучингового підходу, принципів особистісно орієнтованої педагогіки, технологій саморефлексії та психоемоційної саморегуляції. У змісті дисертації проаналізовано поняття «лідерство», «лідeрські якості», «керівник оркестрового колективу», «фахова діяльність», «музичний коучинг», уточнено їхнє педагогічне й мистецьке трактування. Практичний концепт дослідження розкривається у створенні авторської методики формування лідерських якостей, яка включає впровадження міждисциплінарних коучингових стратегій, розвиток навичок комунікації та емпатії, організації творчого простору колективу, поєднання диригентської практики з техніками ментального тренування, рефлексії та конструктивного зворотного зв’язку. У дисертації розроблено компонентну структуру лідерських якостей майбутнього керівника оркестрового колективу. У дослідженні визначено особливості формування лідерських якостей, які залежать від типу темпераменту майбутнього керівника, стилю керівництва, психологічної зрілості, рівня диригентської підготовки, готовності до рефлексії, здатності до натхнення й підтримки інших. Розроблено й впроваджено педагогічні умови формування лідерських якостей майбутнього керівника оркестрового колективу. Запропоновано три етапи реалізації методики: освітній (спрямований на розвиток у керівника оркестрового колективу розуміння теоретичних аспектів лідерства, комунікації та роботи з колективом), практичний (сприяє розвитку у керівника оркестру практичних навичок управління колективом, забезпечення ефективної взаємодії між учасниками оркестру) та оцінний (передбачає аналіз всіх попередніх досягнень та за потреби передбачає проведення корекції лідерських якостей, визначення сильних та слабких сторін керівника оркестру, коригування стратегії розвитку).
The dissertation is dedicated to the issue of developing leadership qualities in future conductors of orchestral ensembles during their professional training. The relevance of the research is driven by the need in arts education for leader-specialists who are not only capable of performing at a high professional musical level but also of managing ensembles effectively, based on principles of partnership, motivation, emotional intelligence, and self-development. The dissertation proposes a new approach to the development of leadership qualities in future orchestral conductors by integrating musical-coaching methods, principles of learner-centered pedagogy, self-reflection techniques, and psycho-emotional self-regulation strategies. Within the content of the dissertation, key concepts such as “leadership,” “leadership qualities,” “conductor of an orchestral ensemble,” “professional activity,” and “musical coaching” are analyzed, with clarification of their pedagogical and artistic interpretations. The practical concept of the study is embodied in the development of the author’s original methodology for cultivating leadership qualities. This methodology includes the implementation of coaching strategies, the development of communication and empathy skills, the organization of a creative environment within the ensemble, and the integration of conducting practice with mental training techniques, reflection, and constructive feedback. The dissertation develops a component-based structure of the leadership qualities of a future conductor of an orchestral ensemble. Pedagogical conditions for developing leadership qualities in future conductors of orchestral ensembles have been designed and implemented. They include: the individualization of the educational process, development of emotional intelligence, creation of a favorable communicative environment, enhancement of managerial skills, and development of strategic thinking. Each pedagogical condition is supported by a set of methods tailored to address the corresponding objective. Three stages of implementing the methodology have been proposed: the educational stage (aimed at developing in the conductor of an orchestral ensemble an understanding of the theoretical aspects of leadership, communication, and working with the ensemble); the practical stage (promotes the development of practical skills in managing the ensemble and ensuring effective interaction among orchestra members); and the evaluation stage (involves analyzing all previous achievements and, if necessary, correcting leadership qualities, identifying the strengths and weaknesses of the orchestra leader, and adjusting the development strategy).

Опис

Ключові слова

лідерство, лідерські якості, керівник оркестрового колективу, музичний коучинг, фахова діяльність, диригентська підготовка, коучинг у мистецтві, leadership, leadership qualities, conductor of an orchestral ensemble, musical coaching, professional activity, conducting training, coaching in the arts

Бібліографічний опис

Ликтей, Богдан Володимирович. Формування лідерських якостей майбутнього керівника оркестрового колективу у процесі фахової діяльності : дис. ... докт. філос. : 01 Освіта/Педагогіка, за спеціальністю 014 Середня освіта (музичне мистецтво) / Ликтей Богдан Володимирович ; наук. керівник Ткач Марія Михайлівна ; М-во освіти і науки України ; УДУ імені Михайла Драгоманова. – Київ, 2025. – 210 с.

Зібрання

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By