Публікація:
Массюрреалізм в аудіовізуальній культурі кінця ХХ – першої чверті ХХІ століття

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

Видавничий дім «Гельветика»

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

У статті досліджено особливості массюрреалізму крізь призму проблематики рецепції художнього руху сюрреалізму в практиках сучасної аудіовізуальної культури. З’ясовано типологічні особливості та прояви массюрреалізму в аудіовізуальній культурі цифрової епохи. Констатовано, що естетична концепція массюрреалізму визначається поєднанням сюрреалістичних тем та сучасної медіаестетики, створюючи унікальну та зазвичай парадоксальну візуальну мову, що базується на розмитих межах між підсвідомістю та сконструйованою реальністю нових медіа. Виявлено, що акцент массюрреалізму на сучасних технологіях відображає трансформаційні підходи до взаємодії мистецтва з культурою, охоплюючи мінливий інструментарій цифрової епохи. На основі дослідження сучасного фотоконтенту соціальних медіа наголошено, що на відміну від традиційних сюрреалістів, які зосереджувалися окремо на снах та підсвідомості, массюрреалісти пов’язують ці теми з технологічним ландшафтом. Зазвичай у роботах поєднано цифрові редагування, фотографічні маніпуляції та символи споживчої культури, наслідком чого є поява багатошарових, багатогранних творів, що резонують зі сприйняттям сучасного реципієнта. Ця інтеграція звичайного та надзвичайного формує основу привабливості массюрреалізму для сучасних користувачів – представлені в фотоконтенті твори надають можливість зазирнути за межі поверхневих проявів та дослідити глибші значення, вбудовані в сучасні медіаландшафти. Наголошено на тому, що массюрреалізм здійснив вплив на культурні дискусії про роль технологій у формуванні людського сприйняття (віртуальна ідентичність, культура споживання, технологічне відчуження та ін.). Таким чином, техніки массюрреалізму внаслідок поєднання сюрреалізму та сучасних цифрових практик сформували візуальну мову цифрової фотографії, графічного дизайну та відеоарту, заохочуючи митців використовувати технології як інструмент для дослідження абстрактних та символічних ідей. Поєднуючи технологічні досягнення з позачасовими сюрреалістичними принципами, массюрреалізм створює унікальний діалог між минулим і сьогоденням, мистецтвом і новими медіа, уявою і технологіями.
The article examines the features of massurrealism through the prism of the problems of reception of the artistic movement of surrealism in the practices of modern audiovisual culture. The typological features and manifestations of massurrealism in the audiovisual culture of the digital era are clarified. It is stated that the aesthetic concept of massurrealism is determined by the combination of surrealist themes and modern media aesthetics, creating a unique and usually paradoxical visual language based on the blurred boundaries between the subconscious and the constructed reality of new media. Mass Surrealism’s emphasis on modern technology is found to reflect transformative approaches to the interaction of art and culture, embracing the changing tools of the digital age. Based on an examination of contemporary social media photo content, it is emphasized that, unlike traditional surrealists who focused exclusively on dreams and the subconscious, mass surrealists connect these themes to the technological landscape. Typically, the works combine digital editing, photographic manipulation, and symbols of consumer culture, resulting in multi-layered, multifaceted works that resonate with the perception of the modern recipient. This integration of the ordinary and the extraordinary forms the basis of mass surrealism’s appeal to modern users – the works presented in the photo content provide an opportunity to look beyond the superficial manifestations and explore the deeper meanings embedded in modern media landscapes. It is emphasized that mass surrealism has influenced cultural discussions about the role of technology in shaping human perception (virtual identity, consumer culture, technological alienation, etc.). Thus, mass surrealism techniques, as a result of the combination of surrealism and modern digital practices, have formed the visual language of digital photography, graphic design and video art, encouraging artists to use technology as a tool for exploring abstract and symbolic ideas. Combining technological advances with timeless surrealist principles, mass surrealism creates a unique dialogue between the past and the present, art and new media, imagination and technology.

Опис

Ключові слова

сюрреалізм, массюрреалізм, аудіовізуальна культура, цифрова епоха, нові медіа, фото-контент, соціальні медіа, surrealism, mass surrealism, audiovisual culture, digital age, new media, photo content, social media

Бібліографічний опис

Біла, В. І. Массюрреалізм в аудіовізуальній культурі кінця ХХ – першої чверті ХХІ століття / В. І. Біла // Культурологічний альманах / Український державний університет імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2025. – Вип. 3 (15). – С. 272-277.

Зібрання

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By