Publication: Педагогічні принципи формування художньо-образного сприйняття майбутніх учителів музики в процесі фортепіанного навчання
Loading...
Date
Authors
Чжан, Їфу
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
Abstract
В статье представлено теоретическое обоснование педагогических принципов
формирования художественно-образного восприятия будущих учителей музыки в процессе
фортепианного обучения.
The article provides the theoretically justified educational foundations for developing preservice music teachers' artistic image sensitivity in the course of piano training coursework.
The article provides the theoretically justified educational foundations for developing preservice music teachers' artistic image sensitivity in the course of piano training coursework.
Description
Keywords
художественно-образное восприятие, инструментально- исполнительская подготовка, художественно-слуховые представления, ассоциации, моторно-двигательные ощущения, artistic image sensitivity, instrumental perfomance training, artistic and acoustic perception, motor sensation
Citation
Чжан Їфу. Педагогічні принципи формування художньо-образного сприйняття майбутніх учителів музики в процесі фортепіанного навчання / Їфу Чжан // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти : Збірник наукових праць. – К. : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2015. – Вип. 18 (23). - С. 228-232