Публікація: Psychological Characteristics of Moral Self-consciousness in Childhood and Adolescence
Вантажиться...
Дата
Автори
Kotlova, Liudmyla
Котлова, Людмила
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Анотація
The paper presents a theoretical analysis of psychological characteristics of moral selfconsciousness during preschool, primary school and adolescence years. It interprets moral selfconsciousness as a specific form of moral consciousness, awareness of oneself, one’s moral
values, attitudes, qualities, potentials, actions, their motives and consequences, regulation of
one’s behaviour and moral self-development. The paper aims to theoretically identify
psychological characteristics and mechanisms for developing moral self-consciousness during
preschool, primary school and adolescence years. The main objectives are a psychological
analysis and the generalization of characteristics of developing moral self-consciousness in
childhood and adolescence.
Статтю присвячено теоретичному аналізу психологічних особливостей моральної самосвідомості в дошкільному, молодшому шкільному і підлітковому віці. Моральна самосвідомість розглядається як специфічна форма моральної свідомості, усвідомлення себе, своїх моральних цінностей, ставлень, якостей, потенційних можливостей, вчинків, їх мотивів і наслідків, регулювання власної поведінки та моральне самовдосконалення. Мета статті – теоретичне виокремлення психологічних особливостей і механізмів розвитку моральної самосвідомості в дошкільному, молодшому шкільному та підлітковому віці. Основними завданнями стали психологічний аналіз та узагальнення особливостей розвитку моральної самосвідомості в дитячому і підлітковому віці.
Статтю присвячено теоретичному аналізу психологічних особливостей моральної самосвідомості в дошкільному, молодшому шкільному і підлітковому віці. Моральна самосвідомість розглядається як специфічна форма моральної свідомості, усвідомлення себе, своїх моральних цінностей, ставлень, якостей, потенційних можливостей, вчинків, їх мотивів і наслідків, регулювання власної поведінки та моральне самовдосконалення. Мета статті – теоретичне виокремлення психологічних особливостей і механізмів розвитку моральної самосвідомості в дошкільному, молодшому шкільному та підлітковому віці. Основними завданнями стали психологічний аналіз та узагальнення особливостей розвитку моральної самосвідомості в дитячому і підлітковому віці.
Опис
Ключові слова
moral self-consciousness, moral behaviour, feelings, reflection, consciousness, selfconsciousness, моральна самосвідомість, моральна поведінка, почуття, рефлексія, свідомість, самосвідомість
Бібліографічний опис
Kotlova, Liudmyla. Psychological Characteristics of Moral Self-consciousness in Childhood and Adolescence / Liudmyla Kotlova // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12 : Психологічні науки : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. - Вип. 10 (55). - С. 37-46. [DOI: https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series12.2020.10(55).04].
