Публікація: European cognitive practices of social cohesion development in the Ukranian educational dimension
Вантажиться...
Дата
Автори
Nesterova, Marja
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Анотація
У статті розглянуто європейські когнітивні практики розвитку соціальної згуртованості та перспективи їх імплементації в освітній простір України. Показано зв’язок соціальної згуртованості та трансверсальних компетенцій. У статті окреслено основні практичні завдання щодо імплементації європейських когнітивних практик в український освітній простір.
The article considers the European cognitive practices of social cohesion development and perspectives of their implementation in the educational dimension of Ukraine. Connections between social cohesion and transversal competences have been shown. The article outlines the main practical tasks in the implementation of the European cognitive practices in the Ukrainian educational dimension.
The article considers the European cognitive practices of social cohesion development and perspectives of their implementation in the educational dimension of Ukraine. Connections between social cohesion and transversal competences have been shown. The article outlines the main practical tasks in the implementation of the European cognitive practices in the Ukrainian educational dimension.
Опис
Ключові слова
когнітивні практики, освітній простір, соціальна згуртованість, трансверсальні компетенції, cognitive practices, educational space, social cohesion, transversal competences
Бібліографічний опис
Nesterova, M. European cognitive practices of social cohesion development in the Ukranian educational dimension / M. Nesterova // Вища освіта України. – 2017. – № 1. – С. 77-83.
