Публікація:
Використання проблемно орієнтованого навчання у вивченні навчальних дисциплін «Біохімія та біохімічні основи фізичного виховання», «Біохімія за професійним спрямуванням», «Харчові та біологічні добавки в повсякденному житті і спорті» та «Діагностика і моніторинг рівня здоров’я» для формування професійної компетентності майбутніх фахівців фізичної культури і спорту

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

В роботі узагальнено доказову базу ефективності проблемно орієнтованого навчання для підготовки фахівців із фізичної культури і спорту в біохімічних дисциплінах. На основі емпіричних досліджень показано, що проблемно орієнтоване навчання підсилює довготривале запам’ятовування, застосування знань, самоспрямованість і комунікацію, а також сприяє переносові біохімічних понять у контексти тренувального процесу та здоров’я населення. Автори доводять, що проблемно орієнтоване навчання не лише охоплює поточну програму, а й готує здобувачів освіти до засвоєння майбутніх знань. Воно стимулює самостійне навчання, пошук додаткової інформації та розвиток лідерських якостей, що особливо важливо для вищої освіти України. Метод сприяє формуванню професійно важливих компетентностей: критичного мислення, дослідницьких умінь, здатності застосовувати біохімічні знання у практиці спорту і здоров’я. Підвищує мотивацію студентів і формує компетентності ХХІ століття. Проблемно орієнтоване навчання формує професійні навички, полегшує адаптацію до майбутньої професії та знайомить із її практичними аспектами.
The paper summarizes the evidence base for the effectiveness of problem-based learning in training specialists in physical culture and sports within biochemical disciplines. Based on empirical research, it is shown that problem-based learning enhances long-term retention, knowledge application, self-directed learning, and communication, as well as facilitates the transfer of biochemical concepts into the contexts of training processes and public health. The authors argue that problem-based learning not only covers the current curriculum but also prepares students for acquiring future knowledge. It stimulates independent learning, the search for additional information, and the development of leadership skills, which is particularly important for higher education in Ukraine. The method promotes the formation of professionally significant competencies: critical thinking, research skills, and the ability to apply biochemical knowledge in sports and health practice. It increases student motivation and fosters 21st-century competencies. Problem-based learning develops professional skills, facilitates adaptation to the future profession, and familiarizes students with its practical aspects.

Опис

Ключові слова

Біохімія за професійним спрямуванням, Біохімія та біохімічні основи фізичного виховання, Харчові та біологічні добавки в повсякденному житті і спорті, Діагностика і моніторинг рівня здоров’я, проблемно-орієнтоване навчання, професійна компетентність, фізична культура і спорт, здоров’я, Professionally oriented biochemistry, Biochemistry and biochemical foundations of physical education, Food and biological supplements in everyday life and sports, Diagnosis and monitoring of health status, problem-based learning, professional competence, physical culture and sports, health

Бібліографічний опис

Омельчук, О. В. Використання проблемно орієнтованого навчання у вивченні навчальних дисциплін «Біохімія та біохімічні основи фізичного виховання», «Біохімія за професійним спрямуванням», «Харчові та біологічні добавки в повсякденному житті і спорті» та «Діагностика і моніторинг рівня здоров’я» для формування професійної компетентності майбутніх фахівців фізичної культури і спорту / О. В. Омельчук, Г. П. Мегалінська, Ж. І. Білик // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наукових праць / за ред. О. В. Тимошенка. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2025. – Вип. 9 (196). – С. 152-157.

Зібрання

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By