Публікація: Національні стандарти фізичного виховання школярів США
Вантажиться...
Дата
Автори
Москаленко, Н. В.
Яковенко, А. В.
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
Анотація
У статті представлено аналіз змісту національних стандартів з фізичного виховання для учнів
загальноосвітніх шкіл Сполучених Штатів Америки, розроблених товариством здоров’я та фізичного виховання.
Передбачено 5 національних стандартів, що включають в себе рухову компетентність учнів, фізкультурні знання та їх
застосування на практиці, здоров’язбереження та відповідний рівень фізичної підготовленості, соціальну інтеграцію,
мотивацію, рефлексивну поведінку, задоволення від рухової активності та самовираження за допомогою рухів.
Національні стандарти фізичного виховання передбачають певний рівень компетентності учнів кожного класу
початкової, середньої та старшої школи. Метою застосування стандартів є фізично грамотний індивід з визначеним
рівнем психомоторного, когнітивного та афективного розвитку, який застосовує оздоровчу фізичну активність
протягом всього життя. Дослідження проведено для визначення можливостей використання зарубіжного досвіду в
практиці фізичного виховання українських школярів.
The article presents an analysis of the content of national standards for physical education for students of secondary schools in the United States of America, developed by the Society of Health and Physical Educators. There are 5 national standards, which include the motor competence of students, physical education knowledge and its application in practice, health preservation and the appropriate level of physical fitness, social integration, motivation, reflexive behavior, satisfaction from physical activity and self-expression through movements. National standards of physical education imply a certain level of students` competence in each class of primary, secondary and high school. The purpose of the application of standards is a physically literate individual with a certain level of psychomotor, cognitive and affective development, carrying out health-improving physical activity throughout life. The study was conducted to determine the possibilities of using foreign experience in the practice of physical education of Ukrainian schoolchildren. As a basis, we can take a comprehensive approach to child development, based on the national standards of physical education of schoolchildren in the United States, which implies the impact on various areas – health, education, communication, entertainment. At the same time, it is important to gradually raise the level of consciousness by choosing various forms and means of physical education from primary to secondary and high school.
The article presents an analysis of the content of national standards for physical education for students of secondary schools in the United States of America, developed by the Society of Health and Physical Educators. There are 5 national standards, which include the motor competence of students, physical education knowledge and its application in practice, health preservation and the appropriate level of physical fitness, social integration, motivation, reflexive behavior, satisfaction from physical activity and self-expression through movements. National standards of physical education imply a certain level of students` competence in each class of primary, secondary and high school. The purpose of the application of standards is a physically literate individual with a certain level of psychomotor, cognitive and affective development, carrying out health-improving physical activity throughout life. The study was conducted to determine the possibilities of using foreign experience in the practice of physical education of Ukrainian schoolchildren. As a basis, we can take a comprehensive approach to child development, based on the national standards of physical education of schoolchildren in the United States, which implies the impact on various areas – health, education, communication, entertainment. At the same time, it is important to gradually raise the level of consciousness by choosing various forms and means of physical education from primary to secondary and high school.
Опис
Ключові слова
фізичне виховання, національні стандарти, школярі, США, physical education, national standards, schoolchildren, USA
Бібліографічний опис
Москаленко, Н. В. Національні стандарти фізичного виховання школярів США / Н. В. Москаленко, А. В. Яковенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. - Вип. 3 (111). - С. 97-101.
