Публікація:
Вплив методики поєднаного розвитку фізичних здібностей і навчання техніці легкоатлетичних вправ на психофізичний стан молодших підлітків

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

У статті розкрито значення фізичного виховання у системі навчання і виховання підростаючого покоління, оскільки воно спрямоване на зміцнення здоров’я, фізичний розвиток та підвищення працездатності дітей. Аналіз сучасного стану фізичного виховання школярів засвідчує тенденцію до зниження рівня їх здоров’я та фізичної підготовленості. Встановлено, що уроки фізичної культури, окрім реалізації освітніх та виховних завдань, виконують оздоровчу функцію, однак обмежений час занять ускладнює досягнення поставлених цілей у повному обсязі, що обумовлює необхідність пошуку шляхів підвищення ефективності уроків фізичної культури у сенсі вирішення низки оздоровчих завдань. Одним з перспективних напрямів розв’язання цієї проблеми є застосування поєднаного методу розвитку фізичних здібностей учнів 10-12 років в процесі навчання техніці легкоатлетичних вправ. У ході дослідження було визначено 15 параметрів, які комплексно відображають технічну та фізичну підготовленість молодших підлітків у бігу, стрибках і метаннях, а також виявлено достовірний і взаємодоповнюючий зв’язок між ними у процесі навчання видів легкої атлетики. Обґрунтовано ефективність поєднаного тренувального впливу, що передбачає поетапне засвоєння техніки, оптимізацію інтенсивності та кількості вправ, регулювання інтервалів відпочинку. Результати педагогічних експериментів підтвердили позитивний вплив запропонованої моделі організації занять на стан здоров’я та рівень засвоєння навчального матеріалу з легкої атлетики у молодших підлітків.
The article reveals the significance of physical education in the system of education and upbringing of the younger generation, as it is aimed at improving health, physical development, and increasing the working capacity of children. The analysis of the current state of physical education among schoolchildren indicates a tendency towards a decrease in their health status and physical fitness. It has been established that physical education lessons, in addition to fulfilling educational and upbringing tasks, also perform a health-improving function. However, the limited time allocated for classes complicates the achievement of the set goals in full, which necessitates the search for ways to increase the effectiveness of physical education lessons in addressing a range of health-related tasks. One of the promising directions for solving this problem is the application of a combined method for developing the physical abilities of 10–12-year-old students during the process of learning the techniques of track and field exercises. In the course of the study, 15 parameters were determined that comprehensively reflect the technical and physical preparedness of younger adolescents in running, jumping, and throwing, and a reliable and complementary relationship between them was identified during the process of learning track and field events. The effectiveness of the combined training impact, which involves the step-by-step mastering of techniques, optimization of the intensity and number of exercises, and regulation of rest intervals, has been substantiated. The results of pedagogical experiments confirmed the positive impact of the proposed model of lesson organization on the health status and the level of mastering the educational material in track and field among younger adolescents.

Опис

Ключові слова

фізичне виховання, поєднаний розвиток, фізичні здібності, техніка легкоатлетичних вправ, психофізичний стан, молодші підлітки, physical education, combined development, physical abilities, track and field technique, psychophysical state, younger adolescents

Бібліографічний опис

Вплив методики поєднаного розвитку фізичних здібностей і навчання техніці легкоатлетичних вправ на психофізичний стан молодших підлітків / А. А. Самолюк, Б. П. Пангелов, А. А. Самолюк, В. А. Самолюк // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наукових праць / за ред. О. В. Тимошенка. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2025. – Вип. 8 (195). – С. 127-133.

Зібрання

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By