Публікація:
Методика формування вмінь музично-виконавської артикуляції майбутніх учителів музики в процесі навчання гри на фортепіано

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Автори

Лу Чен

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

У дисертації актуалізовано питання оволодіння майбутніми учителями музики художньо-виразним, переконливим виконанням музичних творів на фортепіано на основі умінь музично-виконавської артикуляції, яка входить до структури інтонаційного виконавського комплексу музиканта-інструменталіста. Розкрито феномен музичної артикуляції в контексті психологічної, феноменолого-теоретичної та герменевтично-інтерпретаційного методології. Визначено сутність умінь музично-виконавської артикуляції - це атрибут художньої техніки, що формується в процесі освоєння виконавсько-тактильних прийомів звуковидобування, заснований на усвідомленому ставленні до інтонаційної, фразеологічної, семантичної, художньо-стильової диференціації музичних властивостей твору, здійснюваних під впливом слухових уявлень і самоконтролю, які забезпечують індивідуально-творчу якість його інтерпретації. Розроблено та експериментально доведено ефективність методики формування таких умінь на основі лінгвокультурного, культурологічного, транскультурного, антропологічного та полімодального підходів.
This thesis contains raise of the question of mastering artistic-expressive, convincing performance of musical compositions on fortepiano by perspective music teachers on ground of music performance articulation skills being the part of structure of innovative performance complex of musician-instrumentalist. The essence of music performance articulation skills has been determined - it is the attribute of artistic technique being form within the process of mastering with the help of performancetactile articulation techniques grounded on conscious relations to innovative, phrasal, semantic and artistic-stylistic differentiation of composition’s musical characteristics, performed under the influence of ear- minded imaginations and self-control which guarantees individual-creative interpretation of the composition. The efficiency of methodology of formation of such skills were developed and experimentally checked on ground of linguocultural, culturological, trans-cultural, anthropological and polymodal approaches. The positive results were achieved by virtue of implementation of pedagogical conditions: actualization of understanding of music performance articulation functional aspects, setting to reflex the feelings of interconnection of heartimbre, artistic-associative, tactile-plastic, innovative-imaginative processes upon performance of composition articulation; activation of unassisted search of value and conceptual essence of intonational-expressive performance on ground of artistic process of articulatory compensation. These conditions must be implemented phase by phase, specifically with due consideration of inception- reflexive, cognitive; performance-repetition, technological; search-compensatory, creative phases.

Опис

Ключові слова

інтонація, інтонаційно-виконавський комплекс, музична артикуляція, уміння музично-виконавської артикуляції, фортепіанна підготовка майбутніх учителів музики, intonation, intonation and performance complex, musical articulation, music performance articulation skill, perspective music teachers fortepiano training

Бібліографічний опис

Лу Чен. Методика формування вмінь музично-виконавської артикуляції майбутніх учителів музики в процесі навчання гри на фортепіано : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 – теорія та методика музичного навчання / Лу Чен ; наук. керівник Реброва Олена Євгенівна ; Міністерство освіти і науки України, Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського. - Одеса, 2015. - 233 с.

Зібрання

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By