Публікація:
Життєстійкість особистості студента і її формування у фізичному вихованні

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

Вступ і мета дослідження. В умовах довготривалої війни, яку розв'язала проти України російська федерація, загострюється питання про здатність людей витримувати складності життя. В цій ситуації все більше фахівців ставлять питання про необхідність підвищення рівня життєстійкості у громадян. Мета дослідження – перевірка гіпотези про позитивний вплив навчальних занять з фізичного виховання, за авторською програмою, на складові життєстійкості у студентів. Матеріал і методи. У дослідженні приймали участь 40 студентів ННІ «ДІІТ» Українського державного університету науки і технологій. Психологічна діагностика життєстійкості проводилася із використанням тесту життєстійкості С. Мадді в адаптації Д. О. Леонтьєва і О. І. Рассказової. Результати. Встановлено позитивний вплив навчальних занять з фізичного виховання, за авторською програмою, на такі складові життєстійкості студентів як «залученість», «контроль», «прийняття ризику» та загальний рівень життєстійкості. Висновки. Для студентів характерним є середній рівень розвитку як життєстійкості в цілому, так і таких її складових як «залученість», «контроль», «прийняття ризику». Навчальні заняття з фізичного виховання, за авторською програмою, сприяють суттєвому зростанню рівня розвитку життєстійкості і її складових.
Introduction and purpose of the study. In the context of the long-term war unleashed against Ukraine by the Russian Federation, the question of people's ability to withstand the difficulties of life is becoming more and more relevant. More and more experts are raising the question of the need to increase the level of resilience of the individual among citizens. The purpose of the study is to test the hypothesis about the positive impact of physical education classes according to the author's program on the components of hardiness in students. The null hypothesis was the assumption that the shift between the indicators of the level of development of the components of hardiness in students of the experimental and control groups in the initial and final sections does not significantly differ from zero. An alternative statistical hypothesis was the assumption that the shift between the indicators of the components of hardiness in students of the experimental and control groups in the initial and final sections differs significantly from zero. Material and methods. The study involved 40 students of the Scientific Research Institute "DIIT" of the Ukrainian State University of Science and Technology. Psychological diagnostics of resilience was carried out using the test of resilience by S. Maddy in the adaptation of D. O. Leontiev and O. I. Rasskazova. To statistically test the hypotheses put forward, the Student's t-test for dependent samples was used. Results. A positive impact of physical education classes according to the author's program on such components of students' hardiness as "commitment", "control", "challenge" and the general level of resilience has been established. Conclusions. Students are characterized by an average level of development of both hardiness in general and its components such as "commitment", "control", "challenge".

Опис

Ключові слова

фізичне виховання, життєстійкість, «залученість», «контроль», «прийняття ризику», студенти, physical education, hardiness, commitment, control, challenge, students

Бібліографічний опис

Пічурін, В. В. Життєстійкість особистості студента і її формування у фізичному вихованні / В. В. Пічурін // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наукових праць / за ред. О. В. Тимошенка. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2025. – Вип. 9 (196). – С. 177-181.

Зібрання

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By