Публікація:
Формування комунікативної культури студентів у соціокультурному середовищі закладу вищої освіти

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Автори

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

У дисертації здійснено обґрунтування теоретико-методичних засад формування комунікативної культури студентів у соціокультурному середовищі закладу вищої освіти. Актуальність дослідження зумовлена нагальною потребою в удосконаленні освітнього процесу в закладах вищої освіти з метою створення сприятливого соціокультурного середовища, яке б забезпечувало формування комунікативної культури студентської молоді. У контексті глобалізації, цифровізації освіти, зростання міжкультурних контактів, а також воєнних викликів, що актуалізували питання толерантного діалогу, соціального порозуміння та взаємоповаги, особливого значення набуває формування здатності майбутніх фахівців до ефективної комунікації в умовах різноманітних соціокультурних контекстів. У дисертаційній роботі: вперше розкрито зміст формування комунікативної культури студентів у соціокультурному середовищі закладу вищої освіти; теоретично обґрунтовано поняття формування комунікативної культури студентів, соціокультурне середовище закладу вищої освіти; педагогічні умови формування комунікативної культури студентів у соціокультурному середовищі закладу вищої освіти; охарактеризовано критерії та показники сформованості комунікативної культури студентів; уточнено трактування понять «комунікативна культура», «комунікативна культура студентів», «соціокультурне середовище»; подальшого розвитку набули сучасні технології формування комунікативної культури студентів у соціокультурному середовищі закладу вищої освіти, зокрема, засобами позааудиторної діяльності. Практичне значення отриманих результатів полягає у розробленні та упровадженні методичного супроводу педагогічних умов формування комунікативної культури студентів (діагностичного інструментарію для моніторингу рівня сформованості комунікативної культури студентів; практикуму «Простір формування комунікативної культури студента», дискусійного клубу «Діалог поколінь: формуючи комунікативну культуру через дискусію», комплексу організаційних форм роботи для формування комунікативної культури студентів у соціокультурному середовищі закладу вищої освіти).
The dissertation substantiates the theoretical and methodological foundations for the formation of students’ communicative culture within the sociocultural environment of a higher education institution. The relevance of the research is driven by the urgent need to improve the educational process in higher education institutions in order to create a favorable sociocultural environment that fosters the development of communicative culture among student youth. In the context of globalization, the digitalization of education, the growth of intercultural interactions, as well as wartime challenges that have brought to the forefront the issues of tolerant dialogue, social understanding, and mutual respect, the development of future professionals’ ability to communicate effectively in diverse sociocultural contexts becomes especially significant. In this dissertation for the first time, the content of the formation of students’ communicative culture within the sociocultural environment of a higher education institution has been revealed. The concept of forming students’ communicative culture has been theoretically substantiated, the concept of the sociocultural environment of a higher education institution, the pedagogical conditions for the formation of students’ communicative culture within the sociocultural environment of a higher education institution. The criteria and indicators of students’ communicative culture formation have been characterized, including motivational-value, activity-cognitive, and cultural-personal dimensions.) The interpretations of the concepts 'communicative culture,' 'students’ communicative culture,' and 'sociocultural environment' have been clarified; modern technologies for the formation of students’ communicative culture within the sociocultural environment of a higher education institution have been further developed, particularly through extracurricular activities. The practical significance of the obtained results lies in the development and implementation of methodological support for the pedagogical conditions of forming students’ communicative culture; the identification of diagnostic tools for monitoring the level of communicative culture formation among students; and the development and implementation of the practicum 'Space for the Formation of Student Communicative Culture'., The discussion club 'Dialogue of Generations: Shaping Communicative Culture through Discussion' and a set of organizational formats for developing students’ communicative culture within the sociocultural environment of a higher education institution were developed and implemented.

Опис

Ключові слова

культура, комунікативна культура, студенти, формування комунікативної культури студентів, соціокультурне середовище, соціокультурне середовище закладу вищої освіти, culture, communicative culture, students, formation of students' communicative culture, sociocultural environment, sociocultural environment of a higher education institution

Бібліографічний опис

Ян Мен’ї. Формування комунікативної культури студентів у соціокультурному середовищі закладу вищої освіти : дис. ... докт. філос. : 01 Освіта/Педагогіка, за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки / Ян Мен’ї ; наук. керівник Неїжпапа Людмила Станіславівна ; М-во освіти і науки України ; УДУ імені Михайла Драгоманова. – Київ, 2025. – 276 с.

Зібрання

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By