Публікація:
Гендерні особливості становлення "Я-концепції" молодших школярів

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Автори

Романова, Оксана Володимирівна

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

Дисертацію присвячено дослідженню проблеми гендерних особливостей становлення «Я-концепції» учнів початкових класів. Визначено теоретичні підходи до проблеми дослідження та виокремлено когнітивний, емоційно-оцінний і поведінковий компоненти «Я-концепції» молодших школярів. Експериментально виявлено асинхронність становлення компонентів «Яконцепції» хлопчиків і дівчаток молодшого шкільного віку. Встановлено, що компоненти «Я-концепції» дівчаток є схожими до відповідних компонентів хлопчиків, які на один-два роки старші від них. З’ясовано, що третина хлопчиків і п’ята частина дівчаток вирізняються негативною «Я-концепцією», проявами якої є: негативний зміст їх «Я-образу», неадекватна самооцінка, високий рівень тривожності й низький рівень розвитку самоконтролю. Основними чинниками становлення «Я-концепції» учнів 1-4-х класів є: стосунки із значущими іншими, а психологічними механізмами – рефлексія та самоконтроль.
The dissertation is devoted to problems of gender characteristics of the formation of a self-concept among primary school children. Theoretical approaches to the research are determined and cognitive, emotionally-evaluation components of a self-concept among younger schoolchildren are singled out. It was experimentally revealed asynchrony of the formation of components of a self-concept among boys and girls of a primary school. It was found that the components of a self-concept among girls are similar to those among boys who are 1 or 2 years older. It was also found out that the third part of boys and the fifth part of girls of younger school age tend to have a negative self-concept, manifestations of which are: negative content of their self-image, inadequate self-esteem, high level of anxiety and low level of self-control development. The main factors which influence the formation of a self-concept among the 1st-4th grade pupils are: communication with important others and the psychological mechanisms are: reflectiveness and self-control.

Опис

Ключові слова

«Я-концепція», гендер, хлопчики, дівчатка, молодші школярі, когнітивний компонент, емоційно-оцінний компонент, поведінковий компонент, диференційований підхід, self-concept, gender, boys, girls, younger schoolchildren, cognitive component, emotionally-evaluation component, behavioral component, differentiated approach

Бібліографічний опис

Романова, Оксана Володимирівна. Гендерні особливості становлення "Я-концепції" молодших школярів : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія / Романова Оксана Володимирівна ; наук. керівник Співак Любов Миколаївна ; Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України, Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка. – Кам'янець-Подільський, 2012. – 221 с.

Зібрання

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By