Публікація:
Навчально-тренувальні заняття студентів в умовах нових соціальних викликів

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Автори

Сороколіт, Н. С.
Герасименко, С. Ю.
Павлів, І. Я.

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

У статті наведено дані ставлення студентів до навчально-тренувальних занять у двох форматах: очному та дистанційному. Метою дослідження було проаналізувати ставлення студентів закладів вищої освіти до дистанційних тренувань в умовах нових соціальних викликів: карантинних обмежень та в умовах воєнного стану. Дослідження базувалося на опитуванні 452 студентів, яке проводилося в шести закладах вищої освіти України. В опитуванні взяли участь студенти усіх курсів. Опитування здійснено в дистанційному форматі за допомогою анкети, укладеної в Google-Form. Усі студенти, заповнюючи форму дали персоналізовану згоду на участь у дослідженні. Результати. Виявлено, що в період карантину та дії воєнного стану дистанційних формат тренувань було запроваджено не в усіх закладах вищої освіти. Лише 32,4 % студентів стверджують, що в період карантинних обмежень були запроваджені дистанційні тренування та 5,9 % опитаних студентів стверджують про дистанційні тренування в умовах воєнного стану. Переважна більшість – 73,4 % опитаних студентів зазначили, що мають можливість тренуватися в реальних спортивних залах чи стадіонах. З них 65,7 % задоволені якістю проведення як очних тренувань. Натомість 63,4 % опитаних студентів задоволені від відвідування дистанційних тренувань. З них 44,5 % зазначили, що дистанційні тренування цілковито відповідають їхнім очікуванням. Проте, 46,6 % респондентів відзначили наявні суттєві зміни у своєму навчально-тренувальному розкладі у зв’язку з карантином/військовими діями. Це вплинуло на періодичність відвідування спортивних гуртків та секцій. Більша частина студентів, а саме 53,1 % студентів тренуються в умовах воєнного стану лише 1–2 рази на тиждень. Висновки. Отже, в умовах нових соціальних викликів у закладах вищої освіти навчально-тренувальний процес студентів здійснено у трьох форматах: лише очному, змішаному та дистанційному. Здійснений аналіз дає можливість стверджувати, що студенти вважають кожний з цих форматів, здебільшого, задовольняє навчально-тренувальні потреби в умовах карантинних обмежень чи воєнного стану.
The article presents data on students' attitudes toward training sessions in two formats: face-to-face and online. The aim of the study was to analyze the attitudes of higher education students toward online training in the context of new social challenges, including quarantine restrictions and martial law. The study was based on a survey of 452 students conducted in six higher education institutions in Ukraine. Students from all academic years participated in the survey, which was conducted remotely using a questionnaire created in Google Forms. All students provided personalized consent for participation in the study. Results. The study revealed that during quarantine restrictions and the period of martial law, online training formats were not implemented in all higher education institutions. Only 32.4% of students reported that online training sessions were introduced during quarantine restrictions, while 5.9% of respondents stated that online training was available during martial law. The majority of students (73.4%) indicated that they had the opportunity to train in real sports halls or stadiums. Among them, 65.7% were satisfied with the quality of face-to-face training sessions. At the same time, 63.4% of surveyed students were satisfied with online training sessions, and 44.5% stated that online training fully met their expectations. However, 46.6% of respondents noted significant changes in their training schedules due to quarantine or military actions, which affected the frequency of attending sports clubs and training sections. A significant portion of students, specifically 53.1%, reported training only 1–2 times per week under martial law conditions. Conclusions. In the context of new social challenges, the training process in higher education institutions has been implemented in three formats: face-to-face, blended, and online. The conducted analysis suggests that students generally consider each of these formats to adequately meet their training needs under quarantine restrictions or martial law conditions.

Опис

Ключові слова

навчально-тренувальні заняття, дистанційне, очне тренування, студенти, карантин, воєнний стан, training sessions, online training, face-to-face training, students, quarantine, martial law

Бібліографічний опис

Сороколіт, Н. С. Навчально-тренувальні заняття студентів в умовах нових соціальних викликів / Н. С. Сороколіт, С. Ю. Герасименко, І. Я. Павлів // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наукових праць / За ред. О. В. Тимошенка. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2025. – Вип. 5К (191). – С. 186-190.

Зібрання

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By