Публікація:
Оцінка залученості молодших школярів до ігрової діяльності та фактори, що впливають на її розвиток

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Автори

Шевчук, О. П.
Бєлікова, Н. О.

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

У сучасному суспільстві цифровізація освіти, збільшення часу, проведеного за екранами гаджетів та зниження інтересу до активного дозвілля призводять до скорочення рівня фізичної активності дітей. Мета статті: проаналізувати рівень залученості учнів початкової школи до ігрової діяльності та визначити її вплив на розвиток ключових компетентностей НУШ. Проведено онлайн-опитування серед 162 учнів 1-4 класів з метою визначення рівня залученості школярів до ігрової діяльності та виявлення ключових факторів, що впливають на її розвиток у процесі фізичного виховання. Встановлено, що більшість учнів початкової школи активно залучені до ігрової діяльності, що позитивно впливає на їхній фізичний, соціальний та емоційний розвиток. Учні надають перевагу командним іграм та руховій діяльності, які сприяють формуванню ключових компетентностей НУШ. Значна частина школярів регулярно проводить час на свіжому повітрі та беруть участь у фізичних активностях, що є позитивною тенденцією задля підтримки здорового способу життя. Виявлено аспекти, що потребують додаткової уваги: 27,3% учнів проводять за гаджетами від 2 до 3 годин щоденно; 12,3% учнів виходять на вулицю кілька разів на тиждень; 11,5% учнів іноді грають у ігри на вулиці, а 5,4% роблять це рідко; 9,1% учнів ніколи не вигадують власних ігор або нових правил; 0,8% учнів ніколи не грають із друзями чи сім’єю. Обґрунтовано важливість інтеграції інноваційних методів та ігрових технологій в освітній процес фізичного виховання у молодшій школі, що сприятиме підвищенню мотивації школярів до занять фізичною культурою та розвитку їхньої ігрової компетентності.
In modern society, the digitalization of education, increased screen time, and decreased interest in active leisure lead to a reduction in children's physical activity levels. The aim of the article is to analyze the level of younger schoolchildren's engagement in play activity and determine its impact on the development of key competencies of the New Ukrainian School (NUS). An online survey was conducted among 162 students in grades 1-4 to determine the level of schoolchildren's engagement in play activity and identify key factors affecting its development in the physical education process. It was found that most younger schoolchildren are actively engaged in play activity, which positively affects their physical, social, and emotional development. Students prefer team games and motor activities that contribute to the formation of key competencies of the NUS. A significant portion of schoolchildren regularly spend time outdoors and participate in physical activities, which is a positive trend for maintaining a healthy lifestyle. Aspects requiring additional attention were identified: 27.3% of students spend 2 to 3 hours daily on gadgets; 12.3% of students go outside several times a week; 11.5% of students sometimes play games outdoors, and 5.4% do so rarely; 9.1% of students never invent their own games or new rules; 0.8% of students never play with friends or family. Conclusion: The importance of integrating innovative methods and play technologies into the physical education process in primary school is substantiated, which will enhance students' motivation for physical education and develop their play competence.

Опис

Ключові слова

гра, ігрова діяльність, фізична культура, молодші школярі, рухова активність, освітній процес, мотивація, game, play activity, physical education, younger schoolchildren, motor activity, educational process, motivation

Бібліографічний опис

Шевчук, О. П. Оцінка залученості молодших школярів до ігрової діяльності та фактори, що впливають на її розвиток / О. П. Шевчук, Н. О. Бєлікова // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наукових праць / за ред. О. В. Тимошенка. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2025. – Вип. 5К (191). – С. 219-224.

Зібрання

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By