Публікація:
Організаційно-методичні аспекти вивчення поезії Захар'ї Абрагамовича у школі

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Автори

Бицько, Оксана Костянтинівна

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

Рібест

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

У статті наголошується на актуальності проблеми формування уявлень учнів загальноосвітніх шкіл України про культурні надбання малих народів, що сформувалися на її теренах, зокрема етнічних караїмів. Автор пропонує запровадити до вивчення в школі твори Захар’ї Абрагамовича (1878-1903), які яскраво репрезентують караїмський етнос, його історію та культуру, увиразнюють проблему зникнення малих народів з етнічної карти світу, мають зв’язок із Україною та значний виховний потенціал. Стаття містить методичні рекомендації до організації такого вивчення в 7-8 класах у межах шкільного курсу «Світова література» (на прикладі поезій «Я караїм» та «Життя»). Наголошується на важливості культурологічного, краєзнавчого та українознавчого підходів до вирішення проблеми. Зокрема, пропонується увиразнити зв’язок поета з Галичиною, акцентувати увагу на впливі Т.Шевченка на поезію Абрагамовича, подати інформацію про перекладача Ст. Пушика, завдячуючи якому українська спільнота долучилася до творчості «караїмського Кобзаря».
The article stresses the relevance of the problem of forming ideas of Ukrainian schoolchildren about the cultural heritage of small nations that live on the territory of this country, particularly ethnic Karaites. The author proposes to study in schools the works of Zahar’ya Abrahamovych (1878–1903), which clearly represent the Karaite ethnic group, its history and culture, accentuates the problem of extinction of small nations from the ethnic map of the world, have considerable educational potential. This article presents guidelines for the organization of this study in 7–8 classes within school course «World Literature» (exemplified by poems «I am Karaite» and «The Life»). The article stresses is the importance of cultural, local lore and Ukrainian studies’ approaches to solving this problem. In particular, the author proposed to strengthen the connection of poet to Galicia, focus on the impact of Shevchenko’s poetry on Abrahamovych’s, provide information about the translator St. Pushyk, thanks to whom the Ukrainian community can enjoy creativity of «Karaite Kobzar».

Опис

Ключові слова

караїми, культурологічний, краєзнавчий, українознавчий підходи, перегляд телепередачі, розповідь учителя про поета, виразне читання твору, словесний та ілюстративний коментарі, karaites, cultural, regional, Ukrainian approaches, watching television program, teacher’s story about a poet, expressive reading of the work, verbal and illustrative commentary, talk about what has been read, composing senkan

Бібліографічний опис

Бицько, О. К. Організаційно-методичні аспекти вивчення поезії Захар’ї Абрагамовича у школі / О. К. Бицько // Горизонти освіти (Горизонты образования). - 2014. - №1(40). - С. 28-32.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By