Публікація: Педагогіка миру : актуальність теорії та практики
Вантажиться...
Дата
Автори
Андрущенко, Віктор Петрович
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Педагогічна преса
Анотація
Аналізується актуальність
цінності миру та миролюбства, формування цих якостей засобами навчання та виховання; автор стверджує, що базовими установками щодо змістовної організації цього процесу є ідея І. Канта про «вічний мир» та А. Швейцера «благоговіння перед життям»; підкреслено, що у філософсько-освітній літературі сформульовані основні принципи та напрями виховання миролюбства, однак на перешкоді їх утілення в конкретну виховну практику стоять, насамперед, традиції авторитарної, суб’єкт-об’єктної педагогіки, яка в основі своїй встановлює статусне розшарування між різними суб’єктами навчально-виховного процесу, що не сприяє вихованню толерантного ставлення до іншого; сучасна європейська практика виховання миролюбства і толерантності ґрунтується виключно на суб’єкт-суб’єктній, гуманістичній парадигмі виховання, яка ставить у центр будь-якого педагогічного процесу розвиток комунікативно-екзистенціального потенціалу дитини як людини та особистості – найвищої суспільної цінності.
Опис
Ключові слова
людина, цінності, миролюбство, освіта, культура, виховання
Бібліографічний опис
Андрущенко, В. Педагогіка миру : актуальність теорії та практики / В. Андрущенко // Вища освіта України. - 2014. - № 2. - С. 5-12.
