Публікація:
Вплив дистанційних навчально-тренувальних занять на фізичну та технічну підготовленість студентів

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Автори

Сороколіт, Н. С.
Надім’янова, Т. В.
Логвиненко, О. Б.

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

В статті розглядаються питання ставлення студентів закладів вищої освіти до дистанційних навчально-тренувальних занять та їхнього впливу на фізичну та технічну підготовленість у сучасних умовах. Метою цього дослідження є дослідити вплив дистанційних тренувань на фізичну та технічну підготовленість студентів. Здійснено опитування 452 студентів шести закладах вищої освіти України. В опитуванні взяли участь студенти усіх курсів та різної статі. Опитування здійснено в дистанційному форматі за допомогою анкети, укладеної в Google-Form. Усі студенти, заповнюючи форму, дали персоналізовану згоду на участь у дослідженні. Результати опитування дали можливість встановити рейтинг важливості підготовок у дистанційному форматі. Найважливішою, на думку студентів є фізична підготовка. Так вважають 64,2 % опитаних студентів. Далі за рейтингом – психологічна підготовка – 13,8 % студентів; потім – технічна – 12,2 % та 4,9 % – тактична. Окрім цього, 4,9 % студентів переконані, що для досягнення високих спортивних результатів важливими є усі види підготовок. В результаті проведеного дослідження встановлено, що 41,0 % студентів окреслили ефективні чинники, які позитивно впливають на визначені види підготовки студентів, серед яких: якість відеоматеріалів та інструкцій, які зрозуміло, детально та доступно демонструють технічні прийоми; якісний зворотний зв'язок від викладача; індивідуалізація тренувального процесу; наявність технічних засобів; мотивація до самостійного навчання; регулярність проведення навчально-тренувальних занять. Окрім цього, 33,0 % опитаних студентів зазначили, що дистанційні тренування мають негативний вплив на фізичну та технічну підготовленість студентів та визначили низку причин такого ставлення – обмежені можливості корекції помилок в режимі реального часу через відсутність безпосередньої допомоги тренера під час виконання вправ; формат подання матеріалу – інтерактивні завдання, тестування чи відео-презентації, які не лише допомагають, а й ускладнюють розуміння та виконання технічних прийомів. Отже, внаслідок проведеного дослідження виявлено як позитивний, так і негативний вплив дистанційних навчально-тренувальних занять на фізичну та технічну підготовленість студентів закладів вищої освіти. Виокремлено переваги проведення дистанційних тренувань в умовах воєнного стану та недоліки проведення навчально-тренувальних занять у такому форматі.
This article explores the attitudes of students at higher education institutions towards distance-based educational and training sessions, as well as their impact on physical and technical preparedness under current conditions. The aim of this study is to examine the influence of remote training formats on the physical and technical preparedness of students. A survey was conducted involving 452 students from six higher education institutions in Ukraine. Participants represented all academic years and included individuals of different genders. The survey was administered remotely using a questionnaire developed via Google Forms. All participants provided informed consent prior to their involvement in the research. The survey results allowed for the identification of the most important types of preparedness in the distance training format. According to 64.2% of respondents, physical preparedness was considered the most significant. Psychological preparedness ranked second (13.8%), followed by technical preparedness (12.2%), and tactical preparedness (4.9%). Additionally, 4.9% of students believed that all types of preparedness are equally important for achieving high athletic performance. The study revealed that 41.0% of students identified effective factors that positively influence various types of preparedness in the distance format. These include: the quality of video materials and instructions that clearly and accessibly demonstrate technical elements; meaningful and timely feedback from instructors; individualization of the training process; availability of technical tools; motivation for self-directed learning; and regularity of educational and training sessions. However, 33.0% of respondents indicated that remote training negatively affects physical and technical preparedness. They cited several reasons for this perspective, including limited opportunities for real-time error correction due to the absence of direct trainer support during exercise performance, and the format of the material presentation—interactive tasks, testing, or video presentations—which can sometimes complicate comprehension and execution of technical elements. In conclusion, the study highlights both the positive and negative impacts of distance-based educational and training sessions on the physical and technical preparedness of students in higher education institutions. It also outlines the advantages of conducting remote training under martial law conditions, as well as the limitations of such an approach.

Опис

Ключові слова

навчально-тренувальні заняття, дистанційне, студенти, воєнний стан, educational and training sessions, distance learning, students, martial law

Бібліографічний опис

Сороколіт, Н. С. Вплив дистанційних навчально-тренувальних занять на фізичну та технічну підготовленість студентів / Н. С. Сороколіт, Т. В. Надім’янова, О. Б. Логвиненко // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наукових праць / За ред. О. В. Тимошенка. – Київ : Вид-во УДУ імені Михайла Драгоманова, 2025. – Вип. 5К (191). – С. 191-195.

Зібрання

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By