Публікація:
Мультикультурна/міжкультурна освіта: зарубіжний досвід та перспективи для України

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Автори

Євтух, Володимир Борисович

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

У статті розглядається низка питань, пов’язаних із таким феноменом, як «мультикультурна/міжкультурна освіта»: відтворюються засади її зародження, її динаміки та її перспектив. Увага концентрується на досвідові США, деяких європейських країн, де коріняться початки її історії й формуються новітні тренди її розвитку. Автор, аналізуючи стан цього виду освіти, стверджує, що вона є об’єктивною суспільною необхідністю у країнах з поліетнічним складом населення і що вона сприяє взаємному сприйняттю «етнокультурної інакшості», забезпеченню рівності доступові до знань і творенню атмосфери безконфліктної міжетнічної взаємодії й соціальної когезії (згуртованості). Виокремлюються базові принципи побудови мультикультурної/міжкультурної освіти, з’ясовується важливість включення її елементів до навчальних планів закладів освіти, наголошується на її мобілізаторській ролі у вибудовуванні системи міжетнічної толерантності на базі інформації і знань про історію і культуру різноманітних спільнот, які проживають і взаємодіють у межах одного і того ж етнополітичного організму. Автор вважає, що актуальність мультикультурної/міжкультурної освіти в українському соціальному просторі зумовлюється передусім тим, що Україна є ктором світових процесів, зокрема у сфері етнонаціонального розвитку, а динаміка етнонаціональної структури її населення спонукає до інтенсивного її запровадження.

Опис

Ключові слова

мультикультуралізм, інтеркультуралізм, мультикультурна освіта, міжкультурна освіта, мультикультурна/міжкультурна освіта, освітній простір, етнокультурне різноманіття

Бібліографічний опис

Євтух, В. Мультикультурна/міжкультурна освіта: зарубіжний досвід та перспективи для України / В. Євтух // Вища Освіта України : Теоретичний та науково-методичний часопис. – 2021. – 4 (83). – С. 13-33. – DOI 10.31392/NPU-VOU.2021.4(83).02

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By