Випуск 8 (78 К)
Permanent URI for this collectionhttps://enpuir.udu.edu.ua/handle/123456789/19665
Browse
Recent Submissions
Item До питання корекції фізичного стану студентів 17-19 років засобами тайського боксу у секційних заняттях(2016) Власюк, О. О.; Чуйко, О. О.У статті подано аналіз наукової літератури з проблем організації фізичного виховання в вищих навчальних закладах на сучасному етапі, аналіз публікацій щодо використання засобів тайського боксу у фізичному вихованні. Представлено план виконання дисертаційного дослідження, що полягає у використанні засобів тайського боксу в системі секційних занять студентів з метою корекції їх фізичного стану.Item Застосування тестів в оцінюванні фізичної підготовленості дітей та учнівської молоді в США(Вид-во ім. М. П. Драгоманова, 2016) Вільчковський, Є. С.; Пасічник, В. Р.У статті розглянуто систему тестування фізичної підготовленості дітей та молоді у загальноосвітніх школах США. Показано технологію застосування науково обґрунтованих тестів для об’єктивного оцінювання школярів у процесі фізичного виховання. Для прикладу наведено різні тестові програми, які популярні у шкільної освіті США: Асоціації здоров’я, фізичного відпочинку і танців; Президетські тести для учнів від 6 до 17 років та ін. Застосування тестових програм дозволяє учням отримати від учителя об’єктивну оцінку особистої фізичної підготовленості до суспільного життя, яка позитивно сприяє успішної праці у майбутньому у різних сферах промисловості, виробництва, сільського господарства, освіти, культури, підготовку частини юнаків до військової служби тощо. Широке застосування тестів та об’єктивного оцінювання учнів в американських школах вважається одним з головних чинників ефективності дидактичного процесу з фізичного виховання. Важливою метою оцінювання учнів є виховання у них позитивного відношення до систематичних занять фізкультурою та спортом, орієнтування їх на активний, здоровий стиль життя. У школах США також застосовується самооцінювання учнів, яке дає можливість проаналізувати їм свої успіхи і недоліки у фізичному розвитку, рухової підготовленості та рівні знань теоретичних питань з фізичного виховання та гігієниItem Айседора Дункан – життя та хореографічна діяльність(Вид-во ім. М. П. Драгоманова, 2016) Вільчковська, А. Є.У статті проаналізовано життєвий шлях та творча діяльність відомої танцівниці Айседори Дункан, яка була однією з засновниць сучасного танцю. Вона намагалась реалізувати у танцювальних рухах свої внутрішні емоції, думки, переживання, відкидаючи ті обмеження, які існували у класичних танцях, всі танці виконувалися нею у легкій, прозорій туніці та босоніж. Після Жовтневої Революції у Росії А.Дункан у 1921 року відкрила у Москві школу сучасних танців для дітей пролетаріату. Оригінальна хореографічна система А.Дункан, як вважають фахівці спорту, була покладена в основу художньої гімнастики, синхронного плавання, фігурного катання на ковзанах, а також широко використовується в заняттях ритмічною гімнастикою та хореотерапією.Item Здійсненя поточного контролю успішності на заняттях з фітнесу у вищих навчальних закладах(Вид-во ім. М. П. Драгоманова, 2016) Миценко, Є. В.; Мішин, С. В.В роботі піднімається проблема поточного оцінювання студентів на заняттях з фітнесу у вищих навчальних закладах. Зокрема браку обґрунтованих методик для здійснення такого контролю на заняттях з фізичного виховання із застосуванням фітнес-програм. Запропоновано серію вправ для проведення такого оцінювання. Представлені показники успішності в засвоєнні цих вправ студентами, які раніше не займалися фітнесом. Сформульовано практичні рекомендації по застосуванню описаного підходу для контролю успішності на заняттях з фітнесу. Намічено основні напрями подальших досліджень.Item Удосконалення позашкільної роботи з учнями загальноосвітніх шкіл засобами олімпійської освіти(Вид-во ім. М. П. Драгоманова, 2016) Сапрун, С. Т.Мета нашого дослідження полягала в удосконаленні позашкільної роботи з учнями загальноосвітніх шкіл завдяки засобом олімпійської освіти. Експериментальне дослідження полягало у вивчені позашкільної діяльності Тернопільського міського центру фізичного здоров’я населення та їх співпраці із іншими організаціями (бібліотеки, дошкільні навчальні заклади, загальноосвітні навчальні заклади, спонсори, спортивно-танцювальні центри, федерації, тощо) з метою популяризації олімпійських ідей та принципів з учнями дошкільного та шкільного віку, студентами та дорослим населенням. Загальна кількість заходів, що проводилися у 2014 році склала 108, кількість задіяних учасників – 3389, а у 2015 році складала 159, загальна кількість учасників – 5977. За результатами експериментального дослідження було визначено ключові засоби олімпійської освіти (майстер-класи, пізнавально-профілактичні, спортивні та масові заходи), що активно сприяли удосконаленню позашкільної діяльності школярів загальноосвітніх шкіл. Використання ідейних принципів системи олімпійської освіти для проведення окремих заходів можуть рекомендуватися вчителям фізичної культури у школі, вчителям інших предметів, іншим позашкільним організаціям, дитячо-юнацьким спортивним школам, приватним оздоровчим клубам тощо для активно популяризації та впровадження серед учнів різного віку.Item 1. Титульна сторінка. 2. Зміст збірника.(Вид-во ім. М. П. Драгоманова, 2016)У статтях розглядаються результати теоретичних досліджень і експериментальної роботи з питань педагогічної науки, педагогічні, психологічні і соціальні аспекти, що висвітлюють нові технології в теорії та методики навчання в фізичній культурі, спорту та підготовки спортсменів. Збірник розрахований на аспірантів, докторантів, вчителів і викладачів фізичного виховання, тренерів і спортсменівItem Influence of extreme sports on the level of development of coordination abilities(Вид-во ім. М. П. Драгоманова, 2016) Kovalchuk, L. V.; Tkachivka, I. M.; Lisovsky, B. P.The aim of work was to identify the development level of coordination abilities of sportsmen that are involved in extreme sports. Analys is of recent publications indicatesthatmorethan 50% of students in schools have weakenedhealth, the level of physical preparationamongstudentsisgettinglower, and morethanahalfofthedraftedintothearmycan’tfulfillthenecessarystandards, there byincreasingratesofalcoholanddruguseamong young people point to asharpincreaseinyouthcrime [2; 4; 6; 7]. This condition is caused by the fact that in our country the health potential of physical culture, especially in the sphere of positive moral and volitional qualities of young people during the years of reforms was clearly underestimated by both the authorities and the community. The study was attended by 25 extreme sportsmen (rollers, parkourers, BMX, scooterers, skateboarders) aged 15-22 years with experience training ranged from 3 to 4 years. The lowest number of mistakesin determining 10linesof different lengthsmadeskateboarders that showed the highlevel ofreproducing oflinear space. Assessing the development level ofstaticbalance (Yarotskyi method) it was found that parkourers have higher indices in comparison with the sportsmen of other kinds of extreme sports. The highest level of dynamic balance (Bess method) was identified in the group of skateboarders that gave them an opportunity to perform a variety of acrobatic tricks on skateboards. The bestcapacity forrationalexpression and restructure of actions inspecific environmentsand the development ofmotor memoryshowed skateboarders and freestyle athletes, respectively. The study revealed that extreme sports contribute to the development of high coordination skills. The most effective in influencing on the development level of these characteristics of coordination skills were parkour, skateboarding and BMX.Item Рухова активність як фактор розвитку дітей старшого дошкільного віку з синдромом дефіциту уваги(Вид-во ім. М. П. Драгоманова, 2016) Павлюк, А. Р.; Мицкан, Т.С.У статті досліджено рівень рухової активності дітей старшого дошкільного віку. Авторами здійснено спробу узагальнити існуючі вітчизняні та зарубіжні підходи щодо впливу рухової активності на фізичний та психічний розвиток дітей старшого дошкільного віку з дефіцитом уваги.Item Забезпечення старшим дошкільникам відтермінованого позитивного ефекту від занять фізичними вправами(Вид-во ім. М. П. Драгоманова, 2016) Галаманжук, Л. Л.Мета: визначити ефективність використання розробленої програми фізичної активності дітей дошкільного віку в превенції їх неадекватної адаптації до навчальної діяльності у початковій школі. Матеріал: у експериментальних групах було 81 дівчинка та 94 хлопчика, у контрольних –– відповідно 87 і 73, яким із початком дослідження виповнилося п’ять років та які відзначалися різними варіантами мануальної рухової асиметрії. Результати: через один календарний рік після використання експериментальної програми виявили досягнуті раніше значення показників фізичного стану, зокрема соматичного здоров’я і фізичної працездатності. Водночас суттєвим позитивом відзначалася зміна у компонентах розумової працездатності –– важливого показника адаптації 6-річної дитини до навчання у початковій школі після завершення дошкільного навчального закладу. Висновки: використання запропонованої розробки протягом останнього року навчання дітей в дошкільному начальному закладі забезпечує позитивний відтермінований ефект у стані їхнього соматичного здоров’я, фізичної працездатності та поліпшенні розумової працездатності. Такий результат є свідченням сприяння експериментальної розробки превенції наявних на сучасному етапі негативної тенденції в адаптації шестирічних дошкільників до початку навчання у школі.Item Корекція порушень постави студентів у процесі фізичного виховання з урахуванням стану біогеометричного профілю(Вид-во ім. М. П. Драгоманова, 2016) Лопацький, С. В.; Випасняк, І. П.; Лісовський, Б. П.У статті обґрунтовано і розроблено технологію корекції порушень постави студентів з урахуванням виявленого рівня стану біогеометричного профілю. Технологія включає три етапи – підготовчий, коригуючий, підтримуючий кожен з яких вирішував відповідні завдання, й передбачає застосування п'ятнадцяти комплексів фізичних вправ різної цільової спрямованості. Розроблено зміст занять з фізичного виховання, що містить в собі використання фізичних вправ із систем оздоровчого фітнесу. Критерії ефективності технології вміщують аналіз рівня стану біогеометричного профілю постави, показників гоніометрії тіла і фізичної студентів.Item Фізична культура як складова реабілітації дітей з порушенням опорно-рухового апарату(Вид-во ім. М. П. Драгоманова, 2016) Христова, Т. Є.Показано, що заняття фізичною культурою за індивідуальною програмою фізичної реабілітації з урахуванням функціональних можливостей та індивідуальних особливостей організму дитини позитивно впливають на розвиток рухових і функціональних можливостей пацієнтів з порушеннями функцій опорно-рухового апарату. Доведено, що застосування індивідуальних комплексних програм фізичної реабілітації збільшило рухову активність (у всіх групах збільшилася кількість дітей із середнім рівнем працездатності на 18-19%), сприяло гармонізації показників фізичного розвитку (у 10-12% дітейінвалідів ці параметри наблизилися до вікової норми), поліпшило функціональні можливості серцево-судинної системи дітей (у 20-25% нормалізувалася частота серцевих скорочень, на 30-35% зменшилася кількість клієнтів з діастолічною гіпертензією).Item Управління в системі масового спорту(Вид-во ім. М. П. Драгоманова, 2016) Ладика, П. І.У статті розглядаються особливості управління спортивно-масовою та фізкультурно-оздоровчою роботою. Вивчалися засоби, що сприяють залученню різних верств населення до занять масовим спортом. Розглядались основні напрямки спортивної політики місцевих органів управління.Item Біологічні основи спортивного відбору здібних до плавання дітей(Вид-во ім. М. П. Драгоманова, 2016) Кузь, Ю. С.У статті розглянуто проблему спортивного відбору майбутніх перспективних плавців з точки зору психосоматичних ознак. Визначено і охарактеризовано поняття спортивного відбору, завдатків, здібностей та обдарованості, які дають змогу своєчасно виявити нахили дітей і таким чином створюють сприятливі передумови для найбільш повного розкриття їх потенційних можливостей. Розкрито основні завдання та критерії на етапах багаторічного спортивного тренування. Виявлено спадково-обумовлені ознаки, морфофункціональні показники та психічні особливості інформативності і, як наслідок, ефективності відбору юних плавців.Item Застосування комп’ютерної програми діагностики психосоматичного стану студентської молоді в системі превентивної фізичної реабілітації вертебральної патології(Вид-во ім. М. П. Драгоманова, 2016) Котелевський, В. І.У статті представлена інноваційна комп’ютерна програма діагностики психосоматичного стану студентської молоді в системі превентивної фізичної реабілітації вертебральної патології. Програма розроблена на основі авторської систематизації морфофункціональних станів хребта в нормі, при функціональній патології і дегенеративно-дистрофічних захворюваннях хребта з урахуванням комплексних підходів до критеріїв ефективності і прогнозування реабілітаційного процесу: визначення коефіцієнта MPF (ментальність, психоемоційність, функціональність). Доведено ефективність використання програми в превентивній фізичній реабілітації та доцільність її впровадження в практику реабілітаційного процесу.Item Змістове наповнення професійної підготовки фахівців фізичного виховання і спорту в США(Вид-во ім. М. П. Драгоманова, 2016) Мединський, С. В.У статті розглянуто структуру та змістове наповнення навчальних програм, що використовуються у США при підготовці бакалаврів галузі фізичного виховання і спорту. Охарактеризовано основні блоки дисциплін: загальної освіти, галузі знань, академічної спеціалізації.Item Формуваня мотивації до занять спортом(Вид-во ім. М. П. Драгоманова, 2016) Грецький, О.; Мицкан, Б.Дослідження присвячене вивченню змісту мотивації до занять спортом на різних етапах тренувально-змагальної діяльності, розробці методики формування мотивації юних спортсменів-плавців на початковому етапі підготовки та експериментальній перевірці її ефективності. Систематизовано найбільш відомі підходи щодо ролі особистісних і ситуаційних факторів у формуванні мотивації до спортивної діяльності, а також класифікації та змісту етапів мотиваційного процесу. Визначено, що мотив досягнення успіху в спорті обумовлений складною взаємодією особистісних факторів або мотивів (ситуаційні фактори; результуючі тенденції, емоційні реакції; поведінка пов’язана з досягненнями) та мотивів вибору дітьми виду спорту.Item Про взаємозв’язок розвитку фізичних якостей гімнасток(Вид-во ім. М. П. Драгоманова, 2016) Комаринська, Н. Б.Розвиток сучасної спортивної гімнастики відбувається відповідно до тенденцій розвитку світового спорту. Провідні напрямки, які характерні для жіночої спортивної гімнастики ґрунтуються на зростанні складності змагальних програм у видах гімнастичного багатоборства та підвищенні якості майстерності виконання змагальних комбінацій, що зумовлюють необхідність удосконалення системи багаторічної підготовки юних спортсменок загалом, та їх фізичної підготовки, зокрема. У статті теоретично обґрунтовано взаємозалежність розвитку фізичних якостей гімнасток. Виявлено найбільш значимі фізичні якості для ефективного оволодіння технікою гімнастичних вправ у спортивній гімнастиці юними спортсменками. Проаналізовано спільні фізіологічні механізми, що забезпечують розвиток фізичних властивостей гімнасток.Item Використання нетрадиційних видів рухової активності у фізичному вихованні дітей із обмеженими можливостями(Вид-во ім. М. П. Драгоманова, 2016) Єдинак, Г. А.На теоретичному рівні дослідження вивчали питання щодо використання нетрадиційних видів рухової активності у фізичному вихованні дітей з обмеженими можливостями. Встановлено, що такі види рухової активності посідають одне з провідних місць в адаптивній фізичній культурі цієї категорії учнів та забезпечують суттєвий позитивний ефект на їхній організм. Разом з тим, їх недостатньо систематизовано, відсутніми є порівняльні дані їхньої ефективності, не розроблено шляхів втілення у практику фізичного виховання середніх спеціальних навчальних закладів, що зумовлює необхідність подальших досліджень в означеному напрямі. Один зі шляхів –– на основі попередніх експериментальних досліджень розробити технологію реалізації запропонованої концепції неперервної реабілітаційно-адаптивної рухової активності дітей з церебральним паралічем у спеціальних загально- і професійно-освітніх навчальних закладах. Під час її розроблення та перевірки враховувалися принципи проектування педагогічних технологій, а також визначалися методичні умови їх реалізації та педагогічні умови ефективної реалізації змісту технології в практичній діяльності. Використовували комплекс адекватних методів дослідження.Item Стріт-воркаут як засіб залучення різних верств населення до масової фізичної культури(Вид-во ім. М. П. Драгоманова, 2016) Гнітецька, Т. В.; Ковальчук, Н. М.У статтірозглядається питання зародження та поширення стріт-воркаутського руху у світі та в Україні. Піднімається проблема наукового підходу до впровадження стріт-воркаутських занять у практику масової фізичної культури населення країни.Item Про дефініцію нормативно-правових основ фізичного виховання школярів(Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016) Омельяненко, І. О.В результаті індуктивно-дедуктивного аналізу теоретичного матеріалу визначено та показано у статті логічність виокремлення нормативно-правових основ фізичного виховання у самостійне теоретичне положення з обгрунтуванням його визначення та сутності.