Публікація:
Використання техніки арт-флюїд у роботі з вимушено переміщеними учнями

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

Видавництво Ліра-К

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

У статті описано актуальність проблеми використання арт-терапевтичних засобів у  роботі з  вимушено переміщеними учнями з  метою нормалізації емоційного стану, зниження рівня стресу у дітей, а також для розвитку художньо-творчих здібностей і креативності. З’ясовано, що арт-терапія є методом, який сприяє поліпшенню емоційного стану особистості в кризовий період. Зазначено про ефективність застосування методу арт-терапії у роботі з вимушено переміщеними учнями, як методу зцілення через творчість, як інструменту дослідження гармонізації внутрішнього світу людини, як засобу вільного самовираження і самопізнання. Здійснено аналіз літературних джерел з проблеми дослідження. Представлено методичні аспекти використання техніки арт-флюїд з особистого досвіду роботи з учнями. Встановлено, що техніка арт-флюїд характеризується як один із сучасних напрямів абстрактного живопису, де застосовується рідкий акрил, який, стікаючи полотном, утворює казкові кольорові ефекти. Вона широко використовується як художниками, так і психологами. Авторами розглядається методика застосування техніки арт-флюїд під час реалізації проєкту «Зцілення мистецтвом» та проведення воркшопу «Творчий світ унікальних текстур та кольорів», який допоміг скоректувати психологічний стан учнів, забезпечити самостійне отримання ними знань у процесі його проведення, а також сформувати нові художньо-творчі здібності. Дослідженням встановлено, що використання прийомів арт-терапії під час воркшопу створюють унікальну атмосферу для вираження думок і почуттів, а творча діяльність учнів допомагає описати їх емоції. Техніка арт-флюїд навчила учнів позбавлятися від негативних емоцій для майбутнього життя. Узагальнено авторське бачення даної проблеми, яке дозволило запропонувати рекомендації для підвищення ефективності використання техніки арт-флюїд у роботі з вимушено переміщеними здобувачами початкової освіти. Авторські узагальнення та практичні пропозиції стануть у нагоді вчителям, вихователям, батькам здобувачів початкової освіти.
The article describes the relevance of using art therapy tools in working with internally displaced students to normalize their emotional state, reduce stress levels in children, and also to develop artistic and creative abilities and creativity. It has been found that art therapy is a method that contributes to improving the emotional state of an individual during a crisis period. The effectiveness of using the art therapy method in working with internally displaced students is noted, as a method of healing through creativity, as a tool for exploring the harmonization of a person’s inner world, as a means of free self-expression and self-knowledge. An analysis of literature sources on the research problem was carried out. Methodological aspects of using the art-fluid technique based on personal experience working with students are presented. It has been established that the art fluid technique is characterized as one of the modern directions of abstract painting, where liquid acrylic is used, which, flowing down the canvas, creates magical color effects. It is widely used by both artists and psychologists. The authors examine the methodology of applying the art fluid technique during the implementation of the project “Healing with Art” and the workshop “Creative World of Unique Textures and Colors”, which helped to correct the psychological state of students, ensure their independent acquisition of knowledge during its conduct, and also form new artistic and creative abilities. The study found that using art therapy techniques during a workshop creates a unique atmosphere for expressing thoughts and feelings, and students’ creative activity helps describe their emotions. The art fluid technique taught students how to get rid of negative emotions for their future lives. The author’s vision of this problem is generalized, which allowed for the proposal of recommendations to increase the effectiveness of using art-fluid techniques in working with internally displaced primary school students. The author’s generalizations and practical suggestions will be useful for teachers, educators, and parents of primary school students.

Опис

Ключові слова

арт-терапевтичні засоби, вимушено переміщені учні, здобувачі початкової освіти, методика застосування техніки арт-флюїд, проєкт «Зцілення мистецтвом», воркшоп «Творчий світ унікальних текстур та кольорів», art therapy tools, internally displaced students, primary education seekers, art fluid technique application methodology, “Healing with Art” project, “Creative World of Unique Textures and Colors” workshop

Бібліографічний опис

Янковська, І. М. Використання техніки арт-флюїд у роботі з вимушено переміщеними учнями / І. М. Янковська, Т. В. Рогульська // Освітньо-науковий простір = Educational Scientifіc Space : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Український державний університет імені Михайла Драгоманова; [гол. ред. Матвієнко О. В.]. – Київ : Видавництво Ліра-К, 2025. – Вип. 8 (1-2025). Том 2. – С. 196-206.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By