Publication:
Формування міжкультурної компетентності студентів у процесі вивчення англійської мови

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Видавничий дім "Гельветика"

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

У статті розглядається проблема формування міжкультурної компетентності студентів у процесі вивчення англійської мови у закладах вищої освіти. В умовах глобалізації та зростаючої ролі англійської мови як мови міжнародного спілкування важливого значення набуває не лише опанування мовних знань, а й здатність ефективно взаємодіяти з представниками інших культур. У сучасному світі, де комунікація відбувається між носіями різних культурних традицій, міжкультурна компетентність стає необхідною складовою професійної підготовки майбутніх фахівців. Наголошується, що вона є інтегративною якістю особистості, яка поєднує мовленнєву, соціокультурну, соціальну та комунікативну компетентності. Її формування передбачає розвиток емпатії, відкритості до культурного різноманіття, толерантності та готовності до конструктивного діалогу. У процесі дослідження проаналізовано наукові підходи до визначення поняття «міжкультурна компетентність», окреслено її структуру та обґрунтовано педагогічні умови, що сприяють її формуванню. Особливу увагу приділено методичним прийомам і формам роботи, які забезпечують активне включення студентів у міжкультурну взаємодію під час вивчення англійської мови. Наведено приклади завдань з елементами країнознавства, аналізу культурних ситуацій, рольових ігор, проєктної діяльності, спрямованих на розвиток культурної рефлексії та навичок ефективної комунікації. Підкреслено важливість інтеграції міжкультурного компонента в усі етапи навчання, а також потребу у професійній підготовці викладача до реалізації цілей міжкультурної освіти. Зроблено висновок про доцільність системного підходу до формування міжкультурної компетентності як важливої складової підготовки конкурентоспроможного фахівця.
The article examines the issue of developing intercultural competence among students in the context of studying English in higher education institutions. In the context of globalization and the growing role of English as a language of international communication, not only the mastery of language knowledge, but also the formation of the ability to effectively interact with representatives of other cultures is of great importance. It is emphasized that intercultural competence is an integrative quality of a person that combines speech, socio-cultural, social, and communicative competence. During the research process, scientific approaches to interpreting the concept of "intercultural competence" were analyzed, its structural components were identified, and the pedagogical conditions that contribute to its formation were substantiated. Particular attention was paid to methodological techniques and forms of work that ensure the active inclusion of students in intercultural interaction in the context of studying English. Examples of tasks with elements of country studies, analysis of cultural situations, role-playing games, and project activities aimed at the development of cultural empathy and tolerance are described. The article emphasizes the importance of integrating the intercultural component into all stages of English language teaching, as well as the need for professional training of teachers to implement the tasks of intercultural education. The conclusion is made about the feasibility of using a holistic, systematic approach to the formation of intercultural competence as a component of training a competitive specialist capable of effective intercultural communication in the modern world.

Description

Keywords

міжкультурна компетентність, студенти, англійська мова, міжкультурна комунікація, іншомовна освіта, соціокультурна компетентність, толерантність, професійна підготовка, : intercultural competence, students, English language, intercultural communication, foreign language education, sociocultural competence, tolerance, professional training

Citation

Мельник, О. В. Формування міжкультурної компетентності студентів у процесі вивчення англійської мови / О. В. Мельник // Наукові записки [Укр. держ. університету імені Михайла Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України, УДУ імені Михайла Драгоманова ; упор. Л. Л. Макаренко. – Київ : Видавничий дім "Гельветика", 2025. – Вип. CLXII (162). – С. 134–140.

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By