Публікація:
Сучасні аспекти діяльності вчителів закладів загальної середньої освіти в умовах інтернаціоналізації

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

Видавничий дім "Гельветика"

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

Сучасні умови життя без кордонів змінюють орієнтири національних систем освіти країн світу, що мають упроваджувати інституційні форми роботи, сприяти їх інтеграції до міжнародного, а також європейського освітніх просторів. Відтак, у сучасній освітній політиці вагоме місце займає інтернаціоналізація, котра крізь призму соціокультурного підходу включає пропозиції міжнародних освітніх курсів і заходів, надання адміністративних послуг, що забезпечують для педагогів та здобувачів освіти глобальне середовище для саморозвитку та самовдосконалення. У статті розглянуто історію виникнення та зміст дефініції «інтернаціоналізація освіти», зв’язки між термінами «інтернаціоналізація» і «глобалізація» щодо освіти. Доведено, що об’єктивність і незворотність процесу глобалізації освіти призводить до інтернаціоналізації, розмиття національних кордонів і необхідності входження в світовий та європейський освітній простір. Уточнено сутність поняття «інтернаціоналізація загальної середньої освіти» як стратегічного процесу інтеграції глобального та інтеркультурного виміру в ЗЗСО з метою розширення зв’язків і співпраці здобувачів освіти та учителів шляхом зовнішньої і внутрішньої академічної мобільності, організації спільних заходів та інших програм партнерства на різних рівнях. З’ясовано, що основою інтернаціоналізації освіти педагогів стають партнерські відносини між різними закладами освіти, громадами, котрі налагоджуються на регіональному та національному рівнях. Визначено, що в умовах агресії російської федерації проти України європейський освітній простір відкритий для інтеграції вітчизняної освіти та імпорту освітніх послуг у системі загальної середньої освіти. Розглянуто шляхи і форми інтернаціоналізації шкільної освіти, перспективи інтернаціоналізації освіти у системі загальної середньої освіти у післявоєнний період.
Modern conditions of life without borders change the orientations of national education systems of countries around the world, which should introduce institutional forms of work, promote their integration into the international, as well as European educational spaces. Therefore, internationalization occupies an important place in modern educational policy, which, through the prism of a socio-cultural approach, includes offers of international educational courses and events, provision of administrative services, which provide teachers and students with a global environment for self-development and self-improvement. The article examines the history of the emergence and content of the definition of «internationalization of education», the connections between the terms «internationalization» and «globalization» in relation to education. It has been proven that the objectivity and irreversibility of the process of globalization of education leads to internationalization, the blurring of national borders and the need to enter the world and European educational space. The essence of the concept of «internationalization of general secondary education» has been clarified as a strategic process of integrating the global and intercultural dimension in general secondary education with the aim of expanding ties and cooperation between education seekers and teachers through external and internal academic mobility, organizing joint events and other partnership programs at various levels. It has been found that the basis of internationalization of teacher education is partnership relations between various educational institutions, communities, which are established at the regional and national levels. It is determined that in the conditions of aggression of the Russian Federation against Ukraine, the European educational space is open for the integration of domestic education and the import of educational services in the system of general secondary education. The ways and forms of internationalization of school education, the prospects of internationalization of education in the system of general secondary education in the post-war period are considered.

Опис

Ключові слова

інтернаціоналізація освіти, глобалізація, академічна мобільність, світовий освітній простір, європейський освітній простір, віртуальна інтернаціоналізація, міжнародний досвід, шляхи інтернаціоналізації шкільної освіти, internationalization of education, globalization, academic mobility, world educational space, European educational space, virtual internationalization, international experience, ways of internationalization of school education

Бібліографічний опис

Шапран, О. І. Сучасні аспекти діяльності вчителів закладів загальної середньої освіти в умовах інтернаціоналізації / О. І. Шапран, Л. А. Шелест // Наукові записки [Укр. держ. університету імені Михайла Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України, УДУ імені Михайла Драгоманова ; упор. Л. Л. Макаренко. – Київ : Видавничий дім "Гельветика", 2025. – Вип. CLXII (162). – С. 172–181.

Зібрання

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By