Публікація: Metacognitive listening comprehension strategies for the development of professional communicative competence of future aviation transport managers
Вантажиться...
Дата
Автори
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Видавничий дім "Гельветика"
Анотація
The article examines the ways of forming solid listening comprehension skills among the future aviation transport managers as an indispensable part of their communication skills required for the students’ successful professional training.
The research primarily studies the concept of listening instruction, which enumerate three types of listening comprehension instructions practiced in the ESP classroom. Gradually, they were developed as text-oriented instruction, next, communication-oriented instruction, finally, learner-oriented instruction. The most promising is believed to be a learner-oriented instruction based on metacognitive strategies as it offers tools for learners` self-regulated work on listening beyond their classroom.
Next focus of investigation is related to metacognition, its components and its relevance as an approach used to enhance students’ listening skills. Metacognitive approach to listening comprehension is regarded as a strategy aimed at the development of students’ listening comprehension skills at different levels of their language proficiency, including combined level classroom.
A number of metacognitive strategies, tasks and activities are considered as the means of formation solid listening skills compared to those used in the traditional approach.
It considers metacognitive activities and strategies, which involve the use of metacognitive instructions and tasks which encourage conscious listening modes among students, stimulate cooperation and collaborative dialogue. The effectiveness of suggested tasks and instructions is assessed in terms of professional training of the future aviation transport managers. The results of testing metacognitive tasks and strategies in the classroom of the future aviation transport managers are also analysed.
There was also a conclusion drawn in this article about possible difficulties and superstition to the use of the above-mentioned tasks and activities for certain group of students. There are other objective obstacles caused by the Ukrainian realities that pose a challenge in the process of forming listening skills. The possible ways of dealing with these difficulties are suggested in line with self-directed listening strategies which may become a major solution in case of interrupter classroom work.
У статті розглянуто шляхи формування стійких навичок аудіювання серед майбутніх менеджерів авіаційного транспорту як невід’ємної частини процесу формування комунікативних умінь в процесі професійного навчання. Дослідження переважно вивчає концепцію навчання, орієнтованого на учня, на основі метакогнітивних стратегій, оскільки воно пропонує інструменти для самостійної роботи учнів з аудіювання поза межами класу. Науковці вирізняють три типи стратегій з організації процесу аудіювання, що практикуються на заняттях з англійської мови професійного спрямування у закладі вищої освіти. Поступово вони розвивалися як текстоорієнтоване навчання, комунікативно-орієнтоване навчання і навчання, орієнтоване на учня. У статті насамперед визначається поняття метасприйняття, його компоненти та відповідність як підходу до покращення навичок сприйняття на слух у здобувачів освіти. Метакогнітивний підхід до навчання аудіюванню розглядається як стратегія спрямована на розвиток навичок сприйняття на слух для здобувачів освіти, які мають різні рівні володіння мовою, зокрема може бути застосована до груп, до яких входять здобувачі освіти з однаковими рівнями мовної компетенції. Автори наводять метакогнітивні стратегії, завдання й інші види діяльності, що вже продемонстрували свою ефективність в процесі формування стійких навичок сприйняття на слух у порівнянні з традиційним підходом. Пропонуються метакогнітивні види діяльності та стратегії, що передбачають застосування метакогнітивних вказівок та завдань, які спонукають до більш усвідомленого підходу до виконання завдань з боку здобувачів освіти, стимулюють їх до співпраці та взаємодії. Ефективність зазначеного підходу перевірено в процесі професійної підготовки майбутніх менеджерів авіаційного транспорту, було проаналізовано результати застосування метакогнітивних завдань і стратегій. У статті також зазначено висновки щодо можливих складнощів та упередженості у процесі використання вищезазначених завдань у певних категорій здобувачів освіти. Пропонуються шляхи роботи з цими складнощами та за об’єктивних причин, пов’язаних з реаліями України, що зумовлюють додаткові труднощі у процесі формування навичок сприйняття на слух. Розглядається застосування стратегій самостійного аудіювання, що може стати важливим в умовах, коли очна робота в аудиторії часто переривається.
У статті розглянуто шляхи формування стійких навичок аудіювання серед майбутніх менеджерів авіаційного транспорту як невід’ємної частини процесу формування комунікативних умінь в процесі професійного навчання. Дослідження переважно вивчає концепцію навчання, орієнтованого на учня, на основі метакогнітивних стратегій, оскільки воно пропонує інструменти для самостійної роботи учнів з аудіювання поза межами класу. Науковці вирізняють три типи стратегій з організації процесу аудіювання, що практикуються на заняттях з англійської мови професійного спрямування у закладі вищої освіти. Поступово вони розвивалися як текстоорієнтоване навчання, комунікативно-орієнтоване навчання і навчання, орієнтоване на учня. У статті насамперед визначається поняття метасприйняття, його компоненти та відповідність як підходу до покращення навичок сприйняття на слух у здобувачів освіти. Метакогнітивний підхід до навчання аудіюванню розглядається як стратегія спрямована на розвиток навичок сприйняття на слух для здобувачів освіти, які мають різні рівні володіння мовою, зокрема може бути застосована до груп, до яких входять здобувачі освіти з однаковими рівнями мовної компетенції. Автори наводять метакогнітивні стратегії, завдання й інші види діяльності, що вже продемонстрували свою ефективність в процесі формування стійких навичок сприйняття на слух у порівнянні з традиційним підходом. Пропонуються метакогнітивні види діяльності та стратегії, що передбачають застосування метакогнітивних вказівок та завдань, які спонукають до більш усвідомленого підходу до виконання завдань з боку здобувачів освіти, стимулюють їх до співпраці та взаємодії. Ефективність зазначеного підходу перевірено в процесі професійної підготовки майбутніх менеджерів авіаційного транспорту, було проаналізовано результати застосування метакогнітивних завдань і стратегій. У статті також зазначено висновки щодо можливих складнощів та упередженості у процесі використання вищезазначених завдань у певних категорій здобувачів освіти. Пропонуються шляхи роботи з цими складнощами та за об’єктивних причин, пов’язаних з реаліями України, що зумовлюють додаткові труднощі у процесі формування навичок сприйняття на слух. Розглядається застосування стратегій самостійного аудіювання, що може стати важливим в умовах, коли очна робота в аудиторії часто переривається.
Опис
Ключові слова
listening comprehension skills, metacognition, metacognitive strategies, future aviation transport managers, навички аудіювання, метапізнання, метакогнітивні стратегії, майбутні менеджери авіаційного транспорту
Бібліографічний опис
Tsarova, L. Metacognitive listening comprehension strategies for the development of professional communicative competence of future aviation transport managers / L. Tsarova, O. Cherniavska // Наукові записки [Укр. держ. університету імені Михайла Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України, УДУ імені Михайла Драгоманова ; упор. Л. Л. Макаренко. – Київ : Видавничий дім "Гельветика", 2025. – Вип. CLXIIІ (163). – С. 194–201.
