Публікація:
Порівняльний аналіз давніх рельєфно-крапкових абеток у брайлівських стародруках, як передумова видання сучасних доступних підручників для закладів вищої освіти України

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Автори

Серпутько, Ганна Петрівна

Назва журналу

ISSN журналу

Назва тому

Видавець

Педагогічна думка

Дослідницькі проекти

Організаційні одиниці

Випуск журналу

Анотація

На початку статті здійснюється загальне ознайомлення з проблемою книговидання в Україні навчальної літератури для осіб з глибокими порушеннями зору (незрячих), і зокрема для здобувачів вищої освіти. Здійснений у статті порівняльний аналіз брайлівських кириличних алфавітів у стародруках має на меті: 1) хоча би частково передати дух і орфографію історичної епохи до російської орфографічної реформи 1918 року; 2) здійснити спробу реконструювання та упорядкування рельєфно-крапкової системи Брайля на давніх історичних етапах для забезпечення можливості створення та видання сучасних доступних підручників з давніх мов, друкованих рельєфно-крапковим шрифтом Л. Брайля для задоволення освітніх потреб студентів з глибокими порушеннями зору, які є здобувачами вищої освіти в ЗВО України, а також з метою відновлення і відтворення пам'яток, з якими зможуть працювати незрячі науковці (історики, лінгвісти, релігієзнавці, тифлологи тощо).
At the beginning of the article there is a general acquaintance with the problem of book publishing in Ukraine of educational literature for people with profound visual impairments, and in particular for applicants for higher education. The comparative analysis of Braille Cyrillic alphabets in old prints made in the article aims to: 1) to partially convey the spirit and spelling of the historical epoch to the times of the Russian spelling reform of 1918; 2) to make an attempt at a comparative analysis and reconstruction of the symbols of ancient alphabets in order to study the relief-dot Braille system at ancient historical stages to ensure the possibility of organizing the alphabet of the Old Slavonic language and to create and publish modern textbooks in ancient languages in an embossed font. Braille, to meet the needs of students with profound visual impairments, as well as to restore and reproduce monuments that can work with blind scientists (historians, linguists, theologians, typhologists, etc.).
В начале статьи осуществлено общее ознакомление с проблемой книгоиздания в Украине учебной литературы для лиц с глубокими нарушениями зрения, и в частности для соискателей высшего образования. Целью проведенного в статье сравнительного анализа брайлевских кириллических алфавитов в старопечатных изданиях являются: 1) частично передать дух и орфографию исторической эпохи до времени российской орфографической реформы 1918 г.; 2) осуществить попытку сравнительного анализа и реконструкции символов древних алфавитов с целью исследования рельефно-точечной системы Брайля на древних исторических этапах для обеспечения возможности упорядочения алфавита старославянского языка и с целью дальнейшего издания современных доступных учебников древних языков рельефно-точечным шрифтом Брайля, для обеспечения потребности в них студентов с глубокими нарушениями зрения, а также для дальнейшего восстановления и воспроизведения памяток культуры, с которыми смогут работать незрячие ученые историки ( , лингвисты, религиоведы, тифлологи).

Опис

Ключові слова

шрифт Брайля, студенти з глибокими порушеннями зору, вища освіта, давні мови, доступні підручники, Braille, students with profound visual impairments, Higher Education, ancient languages, available textbooks, шрифт Брайля, студенты с глубокими нарушениями зрения, высшее образование, древние языки, доступные учебники

Бібліографічний опис

Серпутько Г. Порівняльний аналіз давніх рельєфно-крапкових абеток у брайлівських стародруках, як передумова видання сучасних доступних підручників для закладів вищої освіти України / Г. Серпутько // Проблеми сучасного підручника : зб. наук. праць. - Київ : Педагогічна думка, 2021. - Вип. 26. - С. 215-225.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By