Публікація: Методика підготовки майбутніх учителів музики до естетичного виховання школярів засобами музично-театрального мистецтва
Вантажиться...
Файли
Дата
Автори
Борисова, Тетяна Валеріївна
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Видавництво НПУ ім. М.П. Драгоманова
Анотація
Дисертацію присвячено проблемі методичного забезпечення підготовки майбутніх учителів музики до естетичного виховання школярів засобами музично-театрального мистецтва. Охарактеризовано сутність та зміст музично-театральної діяльності, визначено її естетико-виховну значущість, проаналізовано методичні проблеми підготовки майбутніх учителів музики до ефективного використання засобів музичного театру в естетико-виховному процесі школи.
Визначено та обґрунтовано критерії, показники, рівні підготовки студентів музичних спеціальностей до естетичного виховання учнівської молоді засобами музичного театру. Розроблено та апробовано поетапну методику підготовки майбутніх учителів музики до естетичного виховання школярів засобами музичного-театрального мистецтва.
The dissertation investigates the issue of ensuring methodological preparation of future music teachers to esthetic education of school students by means of music and drama. We have characterized the essence and content of music and drama activities, defined their esthetic educational significance and analyzed methodological problems of training future music teachers to use the music theater means efficiently in esthetic education. We have determined and justified the criteria, indicators and levels of preparation of students majoring in music to educating school students esthetically by music theater means. We have developed and tested a step-by-step methodology of preparing future music teachers for esthetic education of school students by music and drama means.
The dissertation investigates the issue of ensuring methodological preparation of future music teachers to esthetic education of school students by means of music and drama. We have characterized the essence and content of music and drama activities, defined their esthetic educational significance and analyzed methodological problems of training future music teachers to use the music theater means efficiently in esthetic education. We have determined and justified the criteria, indicators and levels of preparation of students majoring in music to educating school students esthetically by music theater means. We have developed and tested a step-by-step methodology of preparing future music teachers for esthetic education of school students by music and drama means.
Опис
Ключові слова
методика підготовки, музично-театральна діяльність, естетичне виховання, актор музичного театру, музична режисура, методико-організаторські уміння, training methodology, music and drama activities, esthetic education, music theater actor, music directing, methodological and organizational skills
Бібліографічний опис
Борисова, Тетяна Валеріївна. Методика підготовки майбутніх учителів музики до естетичного виховання школярів засобами музично-театрального мистецтва : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Т. В. Борисова ; наук. кер. Г. М. Падалка ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2007. - 20 с.
