Публікація: Генезис пріоритетних тенденцій освіти дорослих в Україні (II пол. ХIХ - 20-ті роки ХХ ст.)
Вантажиться...
Файли
Дата
Автори
Вовк, Людмила Петрівна
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
УДПУ імені М. П. Драгоманова
Анотація
Защищается диссертация, в которой исследуется генезис
приоритетных тенденция образования взрослых в Украине (II
пол. XIX - 20-е гг. XX в.).
На основе изучения и анализа документов, архивных источников, научной литературы и периодики установлено: приоритетность тенденция; поэтапная детерминированность их характера
и направленности социокультурными условиями. философией образования; особенности организационно-педагогического обеспечения реализации проблемы: зависимость образования от общечеловеческих и национальных структурообразующих принципов.
The thesis being defended suggests a study of the main tendeicles tendencies towards further education in Ukraine (the 2nd part of XIX - the 20-s of XX c.). On the basis of the analysis of documents, archive sources, scientific literature and periodicals there have been established: the priority of tendencies: phased determination of their character and direction owing to social / cultural conditions, the philosophy of education; the peculiarities of organizational and pedagogical providing with realization of the problem; dependence of the education on general human and national structureforming principles.
The thesis being defended suggests a study of the main tendeicles tendencies towards further education in Ukraine (the 2nd part of XIX - the 20-s of XX c.). On the basis of the analysis of documents, archive sources, scientific literature and periodicals there have been established: the priority of tendencies: phased determination of their character and direction owing to social / cultural conditions, the philosophy of education; the peculiarities of organizational and pedagogical providing with realization of the problem; dependence of the education on general human and national structureforming principles.
Опис
Ключові слова
пріоритетні тенденції освіти дорослих, національно-освітній показник, поліфункціональність змісту освіти, загальноосвітній, компенсаторний, інноваційний характер діяльності закладів, самоосвіта, громадсько-освітні ініціативи
Бібліографічний опис
Вовк, Людмила Петрівна. Генезис пріоритетних тенденцій освіти дорослих в Україні (II пол. ХIХ - 20-ті роки ХХ ст.) : автореф. дис... докт. пед. наук: 13.00.01 - теорія та історія педагогіки / Вовк Людмила Петрівна ; [наук. конс. Ярмаченко Микола Дмитрович] ; УДПУ ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 1996. - 49 с.
