Публікація: Наставництво як педагогічний феномен
Вантажиться...
Дата
Автори
Розвадовська, Тетяна Вікторівна
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Анотація
У статті здійснено характеристику й визначено особливості такого
педагогічного поняття як наставництво. Розглянуто феномен наставництва в
історико-педагогічному контексті: від античних часів до сьогодення.
Представлено та проаналізовано основні програми наставництва за якими
працює громадська організація «Big Brothers Big Sisters of America» у Сполучених Штатах Америки. Розкрито зміст програм по впровадженню ідеї наставництва в Україні. Деталізовано підходи до значення та впливу особи наставника на формування особистості дитини, її ціннісних орієнтирів. Проаналізовано законодавчі акти України щодо наставництва дітей – сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Виокремлено основні проблеми дітей, що виховуються в інтернатних закладах.
Mentoring as an Pedagogical Phenomenon. The paper presents the concept of mentoring. The author analyzes such basic pedagogical notions, as «mentor» and «mentoring»; investigates the main aspects of mentoring during the history: from ancient civilization to our days; considers and analyzes the main programs of mentoring in «Big Brothers Big Sisters of America» organization. The author is submitters the main programs of mentoring in Ukraine; grounders value and effect of mentor to the child, specially for orphans and children deprived of parents care; analyzes the legislative acts of Ukraine aimed at supporting of orphans and children deprived of parental care; emphasizes the main problems of children, whom upbringing at the boarding school and orphanage.
Mentoring as an Pedagogical Phenomenon. The paper presents the concept of mentoring. The author analyzes such basic pedagogical notions, as «mentor» and «mentoring»; investigates the main aspects of mentoring during the history: from ancient civilization to our days; considers and analyzes the main programs of mentoring in «Big Brothers Big Sisters of America» organization. The author is submitters the main programs of mentoring in Ukraine; grounders value and effect of mentor to the child, specially for orphans and children deprived of parents care; analyzes the legislative acts of Ukraine aimed at supporting of orphans and children deprived of parental care; emphasizes the main problems of children, whom upbringing at the boarding school and orphanage.
Опис
Ключові слова
наставник, наставництво, дитина – сирота, виховання, програма наставництва, mentor, mentoring, upbringing, orphan child, program of mentoring
Бібліографічний опис
Розвадовська, Т. В. Наставництво як педагогічний феномен / Т. В. Розвадовська // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 11 : Соціальна робота. Соціальна педагогіка : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 24 (ІІ том). - С. 140-147.
