Публікація: Принципи формування активності молодших школярів на уроках музики засобом поєднання форм навчальної діяльності
Вантажиться...
Дата
Автори
Чжуан Гуань
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Анотація
Специфіка процесу формування творчої активності на уроках музики розглядається в контексті двох підходів: гуманно-естетичного та компетентнісного (останній розглядається як сучасний симбіоз традиційних підходів: культурологічного, діяльнісного, особистісно-орієнтованого, дидактоцентричного та ін.). Визначено принципи навчання, серед яких: принцип загальності і доступності творчої діяльності; принцип педагогічної підтримки і партнерської взаємодії вчителя і учнів; принцип оптимального поєднання форм
навчальної діяльності; принцип збалансованості розвитку емоційної, інтелектуальної і фізичної сфер особистості молодшого школяра; принцип варіативності змісту творчої діяльності дітей; принцип рефлексії результатів творчої діяльності.
The specificity of the process of formation of creative activity of forms is seen in the context of two approaches: the humane and aesthetic competence (the latter is regarded as a modern symbiosis of the traditional approaches of cultural studies, activity-based, student-centered, Galactocentric etc.). Principles of learning, among which: the principle of universality and accessibility of creative activity; the principle of pedagogical support and partnership of teachers and students; the principle of interest in creative activities; the principle of optimal combination of forms of educational activity; the principle of balanced development of emotional, intellectual and physical spheres of personality of the younger school student; the principle of variation of creative activity of children; the principle of reflection of results of creative activity.
The specificity of the process of formation of creative activity of forms is seen in the context of two approaches: the humane and aesthetic competence (the latter is regarded as a modern symbiosis of the traditional approaches of cultural studies, activity-based, student-centered, Galactocentric etc.). Principles of learning, among which: the principle of universality and accessibility of creative activity; the principle of pedagogical support and partnership of teachers and students; the principle of interest in creative activities; the principle of optimal combination of forms of educational activity; the principle of balanced development of emotional, intellectual and physical spheres of personality of the younger school student; the principle of variation of creative activity of children; the principle of reflection of results of creative activity.
Опис
Ключові слова
методологічні підходи, принципи навчання, творча активність, учні початкової школи, methodological approaches, principles of teaching, creative activity, elementary school students
Бібліографічний опис
Чжуан Гуань. Принципи формування активності молодших школярів на уроках музики засобом поєднання форм навчальної діяльності / Чжуан Гуань // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 20 (25). - С. 122-126.
