Публікація: Розкриття пізнавального потенціалу як запоруки успішності дитини дошкільного віку
Вантажиться...
Дата
Автори
Товкач, Ірина Євгеніївна
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
УДУ імені Михайла Драгоманова
Анотація
У запропонованих матеріалах визначена значущість пізнавального потенціалу як запоруки успішності дитини дошкільного віку. Дитина цього віку є природним дослідником, оскільки вона схильна до дослідницької діяльності, що забезпечує її особистісне зростання. Уточнено дефініції понять «пізнавальна активність», «допитливість». Допитливість є передумовою до виникнення пізнавальної активності як потреби в пізнавальній діяльності. Пізнавальна активність спонукає дитину прагнути до пізнання навколишньої дійсності, шукати засобів задоволення своєї допитливості, запитувати. Визначено основні психолого-педагогічні умови щодо розкриття пізнавального потенціалу дитини дошкільного віку та підтримки її допитливості.
The proposed materials determine the importance of cognitive potential as a key to the success of a preschool child. A child of this age is a natural researcher, as he is inclined to research activities, which ensures his personal growth. Definitions of the terms «cognitive activity» and «inquisitiveness» have been clarified. Curiosity is a prerequisite for the emergence of cognitive activity as a need for cognitive activity. Cognitive activity encourages the child to strive for knowledge of the surrounding reality, to look for ways to satisfy his curiosity, to ask. The basic psychological and pedagogical conditions for revealing the cognitive potential of a preschool child and supporting his curiosity have been determined.
The proposed materials determine the importance of cognitive potential as a key to the success of a preschool child. A child of this age is a natural researcher, as he is inclined to research activities, which ensures his personal growth. Definitions of the terms «cognitive activity» and «inquisitiveness» have been clarified. Curiosity is a prerequisite for the emergence of cognitive activity as a need for cognitive activity. Cognitive activity encourages the child to strive for knowledge of the surrounding reality, to look for ways to satisfy his curiosity, to ask. The basic psychological and pedagogical conditions for revealing the cognitive potential of a preschool child and supporting his curiosity have been determined.
Опис
Ключові слова
дитина дошкільного віку, допитливість, пізнавальна активність, психолого-педагогічні умови, дорослі (вихователі, батьки), preschool child, curiosity, cognitive activity, psychological and pedagogical conditions, adults (educators, parents)
Бібліографічний опис
Товкач, І. Є. Розкриття пізнавального потенціалу як запоруки успішності дитини дошкільного віку / І. Є. Товкач // Інноваційні освітні технології в системі неперервної освіти: від дошкільної освіти до освіти дорослих (вітчизняний і світовий досвід упровадження) : збірник наукових праць за матеріалами Міжнародної науково-практичній конференції з нагоди відзначення 190 річниці Українського державного університету імені Михайла Драгоманова 20 березня 2024 року, м. Київ, Україна / за заг. ред. Т. О. Олефіренка, Г. Г. Цвєткової, Л. В. Барановської. − Київ : УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024. − С. 228-232.
