Публікація: Самооцінка студентів педучилища як фактор професійного самовизначення
Вантажиться...
Файли
Дата
Автори
Євстаф'єва, Катерина Олександрівна
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
УДПУ ім. М.П. Драгоманова
Анотація
В работе определено место самооценки в профессиональном самоопределении студентов педучилищ на этапе
становления их как личности будущего учителя, выявлены
психолого -педагогические условия формирования адекватной критической самооценки как важного педагогического
качества и как предпосылка профессионального самоусовершенствования.
In work it was determined the place of self-estimation in professional self-definition of pedagogical school students on the stage of becoming the personality as the future teacher. The psychological-pedagogical conditions of developing the adequate critical self-estimation have been revealed as an important pedagogical quality and the factor of professional self-growing.
In work it was determined the place of self-estimation in professional self-definition of pedagogical school students on the stage of becoming the personality as the future teacher. The psychological-pedagogical conditions of developing the adequate critical self-estimation have been revealed as an important pedagogical quality and the factor of professional self-growing.
Опис
Ключові слова
професійне самовизначення, самоактуалізація, самооцінка, самовиховання, самореалізація
Бібліографічний опис
Євстаф'єва, Катерина Олександрівна. Самооцінка студентів педучилища як фактор професійного самовизначення : автореферат дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія / Євстаф'єва Катерина Олександрівна ; [наук. кер. Ніколенко Дмитро Федотович] ; УДПУ ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 1997. - 21 с.
